Home/Campaigns/Reclame in blogs, RSS en podcasts: bijna 200 % groei in één jaar Reclame in blogs, RSS en podcasts: bijna 200 % groei in één jaar Het Amerikaanse gespecialiseerde studiebureau PQ Media heft een onderzoek verricht naar de advertentiebudgetten die in de VS worden gespendeerd aan drie belangrijke uitingen van zogeheten user generated media: blogs, podcasts en RSS. 2006-04-13Comment Volgens het bureau groeiden de advertentiebestedingen in deze drie nieuwe media-uitingen vorig jaar in de VS met 198 %. In totaal waren ze zo goed voor 20,4 miljoen USD aan reclamegelden. Dit jaar zouden ze nog eens toenemen met 145 %. Blog-reclame is goed voor de hoofdbrok: 16,6 miljoen USD of 81,4 % van de bestedingen in de drie samen. Maar dat zal volgens PQ Media snel veranderen. Volgens het bedrijf zouden blogs tegen 2010 maar goed meer zijn voor 39,7 % van de advertentiebestedingen in RSS, blogs en podcasts (tegen dan is dat percentage in absolute cijfers wel zowat 300,4 miljoen USD). De hoofdmoot van de omzetten zou in dat zelfde jaar podcast-reclame zijn, dat tegen dan om en bij 327 miljoen USD zal wegen. Een beetje een vreemd besluit misschien want andere studies twijfelen aan het potentieel van podcasting, vooral omdat er vrij weinig surfers gebruik van lijken te maken. Vraag is in welke mate dat zal evolueren want we kunnen ons moeilijk voorstellen dat in deze tijden van ‘meten’ meer aan een medium zal worden besteed als de gebruikers wat achterblijven. Een ding is duidelijk: niet iedereen is het eens over het potentieel en de impact van fenomenen als podcasting. Meer op deze link. LEES OOK:Podcasting: luistert er iemand?Emarketer: wie luistert er naar Podcasts? Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address