M-commerce heeft succes in België!

De M-commerce of aankoop via smartphone of tablet, heeft in ons land beslist de wind in de zeilen. In 2012 hebben consumenten drie maal meer aangekocht met hun mobiele toestellen dan in 2011! Focus op de cijfers…

post-image-3

De online aankopen gebeuren almaar vaker via mobiele toepassingen, zo blijkt uit de laatste jaarlijkse studie die BeCommerce uitvoerde bij zijn leden. 38% van de ondervraagde eShops geeft aan dat ze mobiele verkopen hebben gerealiseerd in 2012, tegenover 29% in 2011.

75 % van de handelaars die actief zijn in M-commerce zeggen dat ze tevreden zijn over hun resultaten, tegenover 57% vorig jaar. M-commerce is voor hen eerder een manier om hun klanten beter te bedienen dan een manier om meer te verkopen. Wat de handelaars betreft die deze tool nog niet gebruiken, geeft meer dan een kwart (27%) aan dat ze hem tegen eind van het jaar zouden willen inschakelen.  

Jan Huysmans, verantwoordelijke voor Bol.com voor België deelt deze geestdrift: "13,5% van de bezoekers van bol.com bezoeken onze website met hun smartphone, meer dan dubbel zoveel als vorig jaar. Er zijn ook meer en meer tabletgebruikers: ze maken nu 15,1% uit van de bezoekers.

Naast een solide mobiele site stimuleert de aanwezigheid van apps de verschuiving van de bezoekers. Bol.com schat dat tegen eind 2013 meer dan 40% van de bezoekers van het merk hun aankopen zullen doen via hun smartphone of tablet.

Back to top button
Close
Close