Home/Campaigns/Einde van branded entertainment concepten bij MSN? Einde van branded entertainment concepten bij MSN? Clickz.com schrijft dat de nieuwe baas van MSN’s Entertainment & Video’ divisie heeft aangekondigd dat MSN van plan is af te stappen van het ‘branded entertainment’ model dat het lang heeft aangeprezen. 2006-04-13Comment Dat model komt er in een notendop op neer dat er samen met een merk een online bestemming wordt gecreëerd in het MSN domein waar de adverteerder een branded aanbod van diensten en content kan aanbieden naar een specifiek doelpubliek. Een van de eerste oefeningen op dat vlak in de VS was een ‘branded’ sectie waar Lexus de MSN-surfer onderhield over luxe en luxeproducten. Er was ook al een samenwerking met Sprite om jongeren te bereiken. MSN wil in plaats van het creëren van nieuwe online bestemmingen in samenwerking met adverteerders, focussen op impactvolle formaten in secties binnen zijn website, die het al goed doen op het vlak van trafiek. Of met andere woorden: het ziet er naar uit dat het aanbieden van ‘branded’ secties binnen een portaal niet tot de verhoopte resultaten leidt voor de adverteerders op het vlak van trafiek.LEES OOK:Unilever en Telenet bieden video kookrecepten aan’Branded entertainment’: verhoging van de brand awareness met 34 % bij simultaan gebruik klassieke TV spots Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address