ABC wil extra inkomsten via gratis aanbod van webgebaseerde uitzendingen van topseries

TV-serie Lost voorstellen hoeft allicht niet meer. We kennen nogal wat TV-kijkers die er voor thuis blijven of wekelijks hun opnamedoos programmeren om zeker geen enkele episode te missen. Wat doe je als je als fabrikant van dergelijke shows, die ondanks hun rommelige scenario’s een onmiskenbaar succes zijn, de inkomsten eruit wil optimaliseren. Voor ABC ligt het antwoord op het web.

post-image-3
ABC, een dochter van Walt Disney, gaat Lost, net als andere succesvolle series zoals ‘Desperate Housewives’, immers gratis online aanbieden aan de surfer.

Het bedrijf wil in mei en juni eerstkomende gratis de afleveringen van deze shows aanbieden daags na hun eigenlijke vertoning over zijn TV-netwerk. Het inkomstenmodel? Geen betalende content of downloads maar simpelweg reclame…

De kabeloperatoren zullen er allicht niet blij mee zijn maar de evolutie is onvermijdelijk: het web wordt ook hier een medium waarmee extra inkomsten kunnen worden gegeneerd door een rechtstreeks aanbod naar de consument toe te leveren.

Als de proef, die over twee maanden loopt, succesvol blijkt, zou het systeem immers verder uitgerold worden. Of hoe content toch belangrijker lijkt te zijn dan pure distributie er van en hoe er in het internettijdperk meer dan één rendabel business model bestaat om iets met die content te doen.

De Belgische Lost-fan is er overigens aan voor de moeite; het systeem staat enkel open voor wie over een Amerikaans internetadres beschikt.
Wie dat heeft kan in mei en juni terecht op www.abc.com

Overigens nog dit: het systeem is zo opgezet dat je wel kunt ‘spelen’ met de uitzending (bijvoorbeeld pauzeren, ‘doorspoelen’) maar de advertenties kunnen niet geskipped worden.

LEES OOK:
Online video en videoadvertenties populair

Back to top button
Close
Close