Piper Jaffray: waarom (Amerikaanse) bedrijven sinds enkele maanden hun websitebudgetten optrekken

Steeds meer Amerikaanse bedrijven pompen aanzienlijke budgetten in significante webprojecten. Dat blijkt uit een nota van Piper Jaffray analist Safa Rashtchy.

post-image-3
Goed nieuws voor de webbouwers en de leveranciers van verwante platformen (CMS, Web Analytics,…) dus. Als we onze Belgische webbouwers mogen geloven, is het aan deze kant van de wereldbol overigens ook al van je dat. Voor velen  onder hen is business development er niet echt meer bij omdat het pompen of verzuipen is om de aanvragen die binnenkomen af te handelen en op te leveren.

De reden van die duidelijke sprong voorwaarts in de wil om in vernieuwde webstekken en nieuwe webprojecten te investeren? Voor de VS ziet Rashtchy ondermeer de vraag naar meer interactieve sites om in te spelen op de groei van de breedbandpopulatie. Ook niet onbelangrijk: de wil van veel  bedrijven om hun websites te optimaliseren om meer rendement uit hun marketinginspanningen te halen en om hun marketingboodschappen beter te coördineren.

Webontwikkeling in het kader van de e-marketing strategie, eerder dan in het kader van transactionele bedrijfaspecten dus, met als sleutelwoorden: relevantie, klantgerichtheid en return on marketing investment.

Lees het hele verhaal op Clickz.

LEES OOK:
Piper Jaffray: online rukt sterker op dan verwacht
Web Content Management in de lift


Back to top button
Close
Close