Home/Videos Interviews/Piper Jaffray: waarom (Amerikaanse) bedrijven sinds enkele maanden hun websitebudgetten optrekken Piper Jaffray: waarom (Amerikaanse) bedrijven sinds enkele maanden hun websitebudgetten optrekken Steeds meer Amerikaanse bedrijven pompen aanzienlijke budgetten in significante webprojecten. Dat blijkt uit een nota van Piper Jaffray analist Safa Rashtchy. 2006-04-07Comment Goed nieuws voor de webbouwers en de leveranciers van verwante platformen (CMS, Web Analytics,…) dus. Als we onze Belgische webbouwers mogen geloven, is het aan deze kant van de wereldbol overigens ook al van je dat. Voor velen onder hen is business development er niet echt meer bij omdat het pompen of verzuipen is om de aanvragen die binnenkomen af te handelen en op te leveren. De reden van die duidelijke sprong voorwaarts in de wil om in vernieuwde webstekken en nieuwe webprojecten te investeren? Voor de VS ziet Rashtchy ondermeer de vraag naar meer interactieve sites om in te spelen op de groei van de breedbandpopulatie. Ook niet onbelangrijk: de wil van veel bedrijven om hun websites te optimaliseren om meer rendement uit hun marketinginspanningen te halen en om hun marketingboodschappen beter te coördineren. Webontwikkeling in het kader van de e-marketing strategie, eerder dan in het kader van transactionele bedrijfaspecten dus, met als sleutelwoorden: relevantie, klantgerichtheid en return on marketing investment. Lees het hele verhaal op Clickz. LEES OOK:Piper Jaffray: online rukt sterker op dan verwachtWeb Content Management in de lift Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address