Home/Videos Interviews/Spamfilters blijven e-mail marketeers zorgen baren Spamfilters blijven e-mail marketeers zorgen baren Het spamfenomeen, en vooral de bestrijding er van, blijft een hoofdbreken voor e-mail marketeers en online uitgevers die hun mailingstrategie wel uitvoeren volgens de regels van de kunst… en de wet. 2006-04-07Comment Volgens e-mail marketing leverancier Return Path is om en bij 20,5 % van alle op basis van de instemming van de gebruiker verstuurde commerciële mail in de tweede helft van 2005 (VS) terecht gekomen in de spamfolders van de bestemmeling of de filters van de ISP’s en andere tussenpersonen. De mate waarin de mails al dan niet terecht komen bij de bestemmeling hangt overigens in grote mate af van het internetbedrijf dat er tussenzit. Zo blijken in de VS vooral ISP Excite en webgebaseerd e-mail platform Gmail (Google) straffe filteraars te zijn met een zogeheten ‘non-delivery rate’ van zomaar even respectievelijk 42,9 en 40,4 %. http://www.returnpath.biz/pdf/deliveryIndex_2h05.pdf LEES OOK:Daar is de beste e-mail marketing dag weerE-mail marketing: hoe kleiner de lijst, hoe groter de impactNieuwe e-mail marketing survey in de maak bij LUONVS: stijgende e-mail bestedingen, dalende spamvolumesMobiele e-mail staat voor zijn grote doorbraakeRoi: het verband tussen e-mail volume en e-mail marketing ratio’s Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address