Spamfilters blijven e-mail marketeers zorgen baren

Het spamfenomeen, en vooral de bestrijding er van, blijft een hoofdbreken voor e-mail marketeers en online uitgevers die hun mailingstrategie wel uitvoeren volgens de regels van de kunst… en de wet.

post-image-3
Volgens e-mail marketing leverancier Return Path is om en bij 20,5 % van alle op basis van de instemming van de gebruiker verstuurde commerciële mail in de tweede helft van 2005 (VS) terecht gekomen in de spamfolders van de bestemmeling of de filters van de ISP’s en andere tussenpersonen.

De mate waarin de mails al dan niet terecht komen bij de bestemmeling hangt overigens in grote mate af van het internetbedrijf dat er tussenzit.

Zo blijken in de VS vooral ISP Excite en webgebaseerd e-mail platform Gmail (Google) straffe filteraars te zijn met een zogeheten ‘non-delivery rate’ van zomaar even respectievelijk 42,9 en 40,4 %.

http://www.returnpath.biz/pdf/deliveryIndex_2h05.pdf

LEES OOK:
Daar is de beste e-mail marketing dag weer
E-mail marketing: hoe kleiner de lijst, hoe groter de impact
Nieuwe e-mail marketing survey in de maak bij LUON
VS: stijgende e-mail bestedingen, dalende spamvolumes
Mobiele e-mail staat voor zijn grote doorbraak
eRoi: het verband tussen e-mail volume en e-mail marketing ratio’s

Back to top button
Close
Close