Home/Web Analytics/Consolidatie in Web Analytics land Consolidatie in Web Analytics land Nu iedereen de mond vol heeft over Customer Analytics en elke marketeer onder druk staat om de return van zijn marketinginvesteringen te meten, beleeft de sector gouden tijden. 2006-04-06Comment Bij de Web Analytics vendors resulteert dat in een groeiende consolidatiekoorts. Softwarebedrijven kopen Web Analytics systemen om hun tools uit te breiden met de tegenwoordig obligate meetinstrumenten en de aanbieders van Web Analytics onderling nemen elkaar over in een poging om hun marktaanwezigheid te versterken. We mogen ons de komende maanden overigens ook verwachten aan een toenemende aanwezigheid van een aantal tot dusver minder bekende vendors in ons land. Zo noteren we een toenemende activiteit van Analytics vendor WebSideStory (HBX). De consolidatiegolf in Web Analytics land heeft zich deze week opnieuw vertaald in een aantal overnames: de overname van analytics speler ProClarity door Microsoft en de acquisitie van het SurfAid Analytics platform van IBM door Coremetrics. LEES OOK:Google koopt Blog Analytics toepassingGoogle koopt web analytics leverancier Urchin Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address