Consolidatie in Web Analytics land

Nu iedereen de mond vol heeft over Customer Analytics en elke marketeer onder druk staat om de return van zijn marketinginvesteringen te meten, beleeft de sector gouden tijden.

post-image-3
Bij de Web Analytics vendors resulteert dat in een groeiende consolidatiekoorts.

Softwarebedrijven kopen Web Analytics systemen om hun tools uit te breiden met de tegenwoordig obligate meetinstrumenten en de aanbieders van Web Analytics onderling nemen elkaar over in een poging om hun marktaanwezigheid te versterken.

We mogen ons de komende maanden overigens ook verwachten aan een toenemende aanwezigheid van een aantal tot dusver minder bekende vendors in ons land. Zo noteren we een toenemende activiteit van Analytics vendor WebSideStory (HBX).

De consolidatiegolf in Web Analytics land heeft zich deze week opnieuw vertaald in een aantal overnames: de overname van analytics speler ProClarity door Microsoft en de acquisitie van het SurfAid Analytics platform van IBM door Coremetrics.

LEES OOK:
Google koopt Blog Analytics toepassing
Google koopt web analytics leverancier Urchin

Back to top button
Close
Close