Home/E-commerce/Bertelsmann: de sociale dimensie van elektronische handel Bertelsmann: de sociale dimensie van elektronische handel De Duitse mediagigant Bertelsmann laat opnieuw zijn oog op internet vallen. Bertelsmann, dat in het dotcomtijdperk vroeg op de internettrein sprong, moest ten tijde van de fameuze dotcom-zeepbel het peloton evenwel lossen en verkocht zijn Bol.com (Bertelsmann On Line) activiteiten. 2006-04-05Comment Recent kwam Bertelsmann dan weer op de Vlaamse en Nederlandse markt piepen met Cosmox.be, een initiatief van Bertelsmann boekenclub ECI, deel van DirectGroup Bertelsmann. Diverse media schrijven nu dat Bertelsmann van plan is om op termijn zijn DirectGroup om te vormen tot een soort netwerk van internetcommunities. De gemiddelde leeftijd van de om en bij 35 miljoen klanten van de boekenclubs van de groep neem toe en Bertelsmann wil daarom inspelen op de behoefte van die leden om zich op basis van gemeenschappelijke culturele interesses over te geven aan één of meerdere communities, onder het motto: ouder worden is vereenzamen en meer behoefte hebben aan een sociaal netwerk… LEES OOK:E-commerce in Nederland : kaap van 2 miljard euro gerondOgone noteert belangrijke groei voor afstandverkoop en online handelFnac springt op de e-trein Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address