Home/Campaigns/Britse online bestedingen naderen de kaap van 2 miljard pond Britse online bestedingen naderen de kaap van 2 miljard pond De online reclame is in het Verenigd Koninkrijk goed voor 7,8 % van alle reclamebestedingen. Dat blijkt uit de kersverse cijfers van de Britse tak van het Interactive Advertising Bureau (IAB). 2006-03-30Comment De cijfers hebben betrekking op kalenderjaar 2005 en tonen tegenover 2004 een stijging met 66 %. In 2004 waren de bestedingen inzake online reclame nog goed voor 4,9 % van alle reclamebestedingen. De markt komt daarmee voor 2005 uit op een totaalomzet van 1,37 miljard pond. Online reclame is in het VK nu procentueel belangrijker dan radio, consumentenbladen en outdoor. Het IAB verwacht dat nog binnen de 12 maanden de kaap van 2 miljard pond kan worden gerond. Het is overigens dankzij de sterke groei van de interactieve reclame dat de Britse mediamarkt überhaupt een groei mag aankondigen. De totale mediabestedingen zonder internet zijn in 2005 immers gedaald. De sterkste groei is Search Engine Marketing met 79%, display advertising noteerde een toename met 44 % en de online zoekertjes noteerden een toename met 62,4 %. Alle cijfers. LEES OOK: Online reclamebestedingen in Nederland Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address