Proximedia`s KMO-concept vertaalt zich in commercieel succes

De naam Proximedia uitspreken in nabijheid van webbouwers resulteert vaak in fronsende wenkbrauwen. Het bedrijf, dat zich specialiseert in verhuur van computermateriaal en de uitbouw van websites voor KMO’s, is niet graag gezien in het webbouwerswereldje.

post-image-3
De redenen daarvoor zijn uiteenlopend.

Veel van de Proximedia websites die we kennen zijn eigenlijk brochureware zonder sitebeheersysteem en dus met een belangrijke afhankelijkheid van de KMO die zich in ruil voor een lage kostprijs contractueel afhankelijk stelt.

Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat Proximedia in ijltempo tal van KMO’s aan een webstek helpt. We vragen ons zelfs bij contacten met kleinere KMO’s geregeld af of er nog wel zijn die geen Proximedia-contract hebben.

En dat commerciële succes vertaalt zich blijkbaar ook in de cijfers. Het beursgenoteerde bedrijf (jawel) beheert – samen met Horus – niet minder dan 10.614 klantencontracten, zonder rekening te houden met de contracten van het in 2005 overgenomen Online Internet.

De exploitatiewinst van Proximedia kende een groei van 71,2% in één jaar en het nettoresultaat is meer dan verdubbeld vergeleken met 2004. Enkele cijfers over 2005: een omzet van 14,5 miljoen euro, een exploitatiewinst van net geen 1,7 miljoen euro en een nettowinst van 933.224 euro.

De kritiek van de webbouwers zal Proximedia dus allicht worst wezen want in elk geval de aandeelhouders krijgen wat ze willen: waarde.

LEES OOK:
Proximedia versterkt Franse aanwezigheid
Proximedia neemt activiteiten Ion-IP over

Back to top button
Close
Close