Home/Campaigns/Tradedoubler koopt Pay-Per-Call en contextuele reclame technologie Tradedoubler koopt Pay-Per-Call en contextuele reclame technologie De Europees actieve, van oorsprong Zweedse, affiliate marketing specialist Tradedoubler laat weten dat het het eveneens Zweedse Advertigo overneemt. 2006-03-29Comment Het overnamebedrag ligt op 10 miljoen Zweedse Kronen. Advertigo werd pas vorig jaar opgericht en ontwikkelde een technologie om contextuele reclamecampagnes te beheren. Het systeem doet dat door de content op een webstek te ‘ontcijferen’ en meteen relevante advertenties aan die content te koppelen. Of met andere woorden: staat er een artikel over tomatensoep, dan krijg je een Unox advertentie. Bij wijze van voorbeeld dan. Daarnaast beschikt Advertigo over een Pay-Per-Call dienst die campagnes toelaat waarbij adverteerders betalen in functie van het aantal telefonische oproepen die via het systeem worden gegenereerd. Twee technologieën die het bedrijf dus zeker kan gebruiken vermits het model van Tradedoubler is gebaseerd op performantie. Bij Advertigo doen ze alvast geen slechte deal wat het bedrijf was nog niet eens echt commercieel actief. Al zal het zich ongetwijfeld wel afgevraagd hebben wat het zou waard zijn geweest als het wel al over een actieve porfolio beschikte.LEES OOK:Behavioral targeting voor de grote doorbraak?Yahoo test contextuele searchLa Redoute bij Tradedoubler Affiliate Marketing netwerkPixdiscount gaat in zee met TradedoublerVergelijk.be vervoegt Tradedoubler affiliatienetwerkTradedoubler.be haalt twee affiliate marketing partners uit de financiële sector binnenBusiness Week: Microsoft plant pay-per-call in LiveGoogle bereidt zich voor op Pay-Per-CallPay-Per–Call bij InfoSpace Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address