Virale online actie voor krantcampagne

VUM-krant Het Nieuwsblad heeft onder de naam ‘Vijfsterren Box’ een campagne gelanceerd die er in een notendop op neerkomt dat de lezers van de gazet elke week een DVD in huis kunnen halen gedurende twintig weken.

post-image-3
Tagora Brussels bouwde rond de campagne een viraal luik aan de hand van een minisite, te vinden op www.dejuistefilm.be.

Het virale spelconcept is gebaseerd op een aantal scènes met geanimeerde ‘evenbeelden’ van de acteurs die in de DVD-actie centraal staan en die kunnen gepersonaliseerd worden (dialogen) door de surfer. Die kan dan de filmpjes doorsturen naar wie hij maar wil.

Het concept is van Tagora, de productie van de ‘film”’ lag bij productiehuis Pimpz. 

De minisite wordt ondersteund met een e-mailing en webvertising campagne.

LEES OOK:
Nieuwsportaal voor Metro
De Morgen online: focus op cultuur
Economie-site bij De Standaard
Nieuw design voor De Standaard Online
Vrouwenkanaal op Hln.be scoort
Primeur in Belgische krantenwereld: het Laatste Nieuws gaat voor tweetalige online strategie
Uniway ontwikkelt Spotter
Standaard en Nieuwsblad starten met WebTV

Back to top button
Close
Close