Home/Campaigns/Marketingbudgetten van IT vendors in de lift Marketingbudgetten van IT vendors in de lift Uit een recent onderzoek door International Data Corporation blijkt dat de (Amerikaanse) IT vendors (hardware- en softwarefabrikanten) dit jaar hun marketingbudgetten zullen optrekken met om en bij 7 %. 2006-03-28Comment Die groei is daarmee meteen groter dan de omzetgroei die dezelfde vendors verwachten. Het gaat ook om de grootste stijging op jaarbasis sinds nu alweer vijf jaar. Goed nieuws dus voor technologiesites en andere media die zich richten tot de verbruiker van IT producten. IDC stelt verder dat de marketingbudgetten van de IT vendors te laag liggen en dat de bedrijven die het meest investeren in marketing nochtans degenen zijn die ook het meest groeien in omzet en winstmarge. IDC besluit dat de IT vendors zich moeten bewust worden dat hun marketinginspanningen complexer en (dus) duurder zullen worden. LEES OOK:IDC: Siebel en SAP domineren de West-Europese CRM-markt voor verticale industrieënIDC: markt van CRM applicaties in de liftIDC: Smart phones doen het goed, PDA’s hebben het moeilijk Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address