Home/Mobile marketing/De nieuwe app van McDonald’s: ook juridisch een lichtend voorbeeld De nieuwe app van McDonald’s: ook juridisch een lichtend voorbeeld De juristen van mylex creëerden een leesbaar en transparant juridisch kader voor de nieuwe mobiele applicatie van McDonald’s Belgium. 2012-12-11Comment 33 jaar na de stichting van het eerste restaurant in België kreeg McDonald`s Belgium zijn eerste mobiele applicatie. 30.000 downloads later werd DUO nv ingeschakeld voor een nieuwe versie. Sinds kort staat "McDonald`s Belgium 2.0" in de App Store met verbeterde gebruikerservaring, compleet nieuw design en enkele nieuwe features. De juristen van mylex werden gevraagd de gebruiksvoorwaarden, privacyverklaring, proclaimer en andere juridische documenten te ontwerpen. Er werd gestreefd naar transparantie en duidelijkheid, zowel in de plaatsing van de juridische teksten, als in de bewoordingen. McDonald`s Belgium mag zich dus gerust een voorbeeld noemen, wanneer het gaat om de juridische transparantie binnen een mobiele applicatie. Het respect voor de rechten en privacy van de gebruiker, is meteen een bijkomende reden om de applicatie te downloaden. Wanneer de gebruiker voor de eerste maal de applicatie opstart, krijgt hij een leesbaar overzicht van de rechten en plichten, die horen bij de applicatie. Bij `Promoties`, een onderdeel van de applicatie, krijgt de gebruiker meteen een overzicht hoe & waarom zijn gegevens worden verwerkt. De mobiele applicatie van McDonald`s Belgium behaalde ook het juridisch kwaliteitslabel `mylabel`, na zorgvuldige doorlichting en redactie van de juridische documenten. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address