De nieuwe app van McDonald’s: ook juridisch een lichtend voorbeeld

De juristen van mylex creëerden een leesbaar en transparant juridisch kader 
voor de nieuwe mobiele applicatie van McDonald’s Belgium.

post-image-3

33 jaar na de stichting van het eerste restaurant in België kreeg McDonald`s Belgium zijn eerste mobiele applicatie. 30.000 downloads later werd DUO nv ingeschakeld voor een nieuwe versie. Sinds kort staat "McDonald`s Belgium 2.0" in de App Store met verbeterde gebruikerservaring, compleet nieuw design en enkele nieuwe features.

De juristen van mylex werden gevraagd de gebruiksvoorwaarden, privacyverklaring, proclaimer en andere juridische documenten te ontwerpen. Er werd gestreefd naar transparantie en duidelijkheid, zowel in de plaatsing van de juridische teksten, als in de bewoordingen. McDonald`s Belgium mag zich dus gerust een voorbeeld noemen, wanneer het gaat om de juridische transparantie binnen een mobiele applicatie. Het respect voor de rechten en privacy van de gebruiker, is meteen een bijkomende reden om de applicatie te downloaden.

Wanneer de gebruiker voor de eerste maal de applicatie opstart, krijgt hij een leesbaar overzicht van de rechten en plichten, die horen bij de applicatie. Bij `Promoties`, een onderdeel van de applicatie, krijgt de gebruiker meteen een overzicht hoe & waarom zijn gegevens worden verwerkt.

De mobiele applicatie van McDonald`s Belgium behaalde ook het juridisch kwaliteitslabel `mylabel`, na zorgvuldige doorlichting en redactie van de juridische documenten.

Back to top button
Close
Close