Home/Videos Interviews/Zoekmotoren in het aankoopproces Zoekmotoren in het aankoopproces Zoekmotoren spelen niet alleen een belangrijke rol in de trafiek van een website, het zijn voor de consument ook belangrijke hulpmiddelen voor het nemen van aankoopbeslissingen. 2006-03-23Comment Uit een kersvers onderzoek door ComScore Networks, in opdacht van Google, blijkt dat om en bij 25 % van alle zoekmotorgebruikers die een zoekopdracht naar een product of productgroep uitvoerden, daarna ook een aankoop verricht. 63 % van die aankopen gebeuren in de klassieke winkel en de rest – 37 procent – verloopt via online shops. Of met andere woorden: de studie biedt Google een goed argument om tegen zijn adverteerders te zeggen dat ze de waarde van hun campagnes niet alleen moeten becijferen aan de hand van kliks maar dat ze het ruimere plaatje moeten bekijken. http://www.comscore.com/press/release.asp?press=796 Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address