LB Icon en Framfab smelten samen

Twee van de grootste Europese digitale marketing bureaus, het Zweeds-Nederlandse LB Icon, en Framfab, smelten samen.

post-image-3
Het in onze contreien relatief onbekende maar internationaal goed scorende Framfab  is actief in Denemarken, Zweden, Nederland, het VK, Duitsland en Zwitserland, en werkt voor klanten als Volvo, Nike en Thomas Cook.

LB Icon, ontstaan uit het Nederlandse Lost Boys en het Zweedse Icon Medialab, is in Belgenland dan weer beter bekend omdat het hier al een tijdje actief is via Winsome en DAD.

Beide bedrijven, die overigens naar eigen zeggen weinig overlappende klanten hebben, zijn samen goed voor een marktkapitalisatie van 323 miljoen euro. 
LB Icon en Framfab tellen samen meer dan 1.200 werknemers in 10 landen. Allicht dat er een nieuwe naam wordt gekozen voor het beursgenoteerde moederbedrijf.

De fusie zal gebeuren doordat Framfab LB Icon integreert. Elk LB Icon aandeel wordt uitgewisseld voor 50 nieuwe aandelen Framfab. Als de fusie door de aandeelhouders wordt goedgekeurd, moet ze al eind juli rond zijn. LB Icon is genoteerd aan de beurs van Stockholm en de Euronext beurs in Amsterdam, het Framfab aandeel is eveneens genoteerd aan de Stockholm Stock Exchange en zoekt een notering aan Euronext zodat de operatie via beide aandelenbeurzen zal verlopen.

Voorzitter van de raad van bestuur moet, mits goedkeuring, Framfab voorzitter Sven Skarendahl worden. Als CEO wordt Robert Pickering (LB Icon) voorgedragen.

http://www.framfab.com/
http://www.lbicon.com/

LEES OOK:
LB Icon neemt Inpact over
LB Icon realiseert 48 % omzetstijging
Nieuwe DAD eigenaar doet het goed

Back to top button
Close
Close