Google en Nike starten voetbalcommunity

2006 is het jaar van de wereldcup voetbal in Duitsland. Zowel Yahoo als Google grijpen het gebeuren aan om marketing- en inkomstengewijs hun voordeel te doen.

post-image-3
Yahoo slaagde er in om op zijn Yahoo domein de officiële website van het hele gebeuren te hosten (http://fifaworldcup.yahoo.com/).

Google sloeg dan weer de handen in elkaar met adverteerder Nike om op basis van zijn sociaal platform Orkut een sociaal online voetbalfan-netwerk op te starten onder de naam Joga.

Joga, de naam komt van “Joga Bonito”, vrij vertaald zoiets als “Speel mooi”, werkt enkel op uitnodiging en wil de voetbalfanaten van over de hele wereld samenbrengen in één online netwerk. Niet dat soortgelijke modellen nog niet bestonden maar als twee merken als Nike en Google er hun schouders onder zetten, wordt het natuurlijk een ander verhaal.

De gebruikers van Joga zullen binnen het platform allerlei groepen kunnen aanmaken, in contact komen met andere fans en foto’s en videoclips bekijken en opladen.

Dat wereldwijd van zo-even mag u trouwens letterlijk nemen, we kregen zelfs al een Nederlandstalige homepage te zien, al dient de rest van de teksten duidelijk nog wel vertaald te worden.

http://www.joga.com/

LEES OOK:
Belgacom lanceert voetbalportaal met video
DAD lanceert nieuwe webstek voor Voetbalbond

Online buddy-systeem voor rookstopbegeleiding bij LG&F/Snow
Google en Skype investeren in Fon

Back to top button
Close
Close