Best of Digital Media neemt Social Media Day over

Social Media Day Antwerp, sinds 2010 georganiseerd door Jean-Paul De Clerck, verzamelt elke laatste donderdag van de maand juni meer dan 300 personen. Digimedia nam het evenement samen met 2 partners (Rien van den Bosch en Rik Lagey) over.

post-image-3

De nieuwe joint venture gaat zich inzetten voor de organisatie en ontwikkeling van Social Media Day Antwerp en de Social Media Day Academy. De eerste Social Media Day Academy (met als thema e-commerce) vond 15 november plaats in Zolder. 60 personen waren aanwezig om de sessies bij te wonen. In 2013 zullen er een tiental evenementen plaatsvinden.

In 2010 riep de bekende social media website Mashable op om binnen de 10 dagen een “social media day” te organiseren in je eigen stad of streek. In totaal deden wereldwijd 450 steden mee. Alleen was een losse samenkomst op een lokaal plein wat te klein voor de initiatiefnemer van de Antwerpse editie, Jean-Paul De Clerck.

De voormalige oprichter van Digimedia wou meer dan enkel een feestje en organiseerde samen met Rien van den Bosch een groots gebeuren met alles erop en eraan binnen de 10 dagen voor meer dan 300 marketeers.

Een huzarenstukje waarmee Antwerpen in één klap tot de top vijf van deelnemers wereldwijd toetrad. Sindsdien vindt elk jaar op de laatste donderdag van juni de Social Media Day Antwerp plaats in Hangar 26 te Antwerpen.

In 2011 besliste De Clerck om er een inhoudelijk luik aan toe te voegen, zoals hij al in 2010 van plan was. Er werd een namiddagprogramma toegevoegd onder leiding van social media expert Olivier Blanchard. En dit jaar stuntte De Clerck door Brian Solis naar België te halen om het inhoudelijke luik af te sluiten.

Uit de laatste editie bleek dat de marketing manager op zoek is naar informatie over sociale media in combinatie met zijn of haar vakgebied. De Clerck: “Als mensen die sinds jaren actief zijn met sociale media in de marketing mix vergeten we soms dat het voor velen echt nog zoeken is naar de juiste kennis om de eerste stappen te zetten of een stap verder te gaan”.

Meteen werd de Social Media Day Academy geboren. Een namiddag vol inhoud waarbij de synergie wordt opgezocht tussen social media en een ander belangrijk raakvlak in de online business omdat geen enkele kanaal op zich staat.

Hiervoor creëren Digimedia, Rien van den Bosch en Rik Lagey een joint venture om de twee concepten verder uit te werken en beter op elkaar en op de doelgroep af te stemmen.  Zij nemen de fakkel over van Jean-Paul De Clerck die zich steeds meer bezig houdt met de internationale uitbouw van zijn consultancybedrijf conversionation en het evenement Fusion Marketing Experience waarmee hij ook naar het buitenland lonkt.

De eerste editie van de Social Media Day Academy, met als thema e-commerce, vond op 15 november plaats op Circuit Zolder. Een kleine 60 personen konden kennis opdoen over hoe social media te gebruiken in e-commerce en omgekeerd.

Een ander belangrijk aspect in social media, en iets waar menig bedrijf mee blijft worstelen, is hoe het nu zit met de privacy, policy en security van die sociale platformen.
Deze #smdayBE zal plaatsvinden op donderdag 24 januari in de Business Lounge van eersteklasse voetbalclub OHL te Leuven.

Meer info op www.socialmediaday.be

Back to top button
Close
Close