Home/Videos Interviews/Daar is de beste e-mail marketing dag weer Daar is de beste e-mail marketing dag weer E-mail marketeers die op zoek zijn naar het perfecte e-mail moment kunnen zich weer vergenoegen over kersverse geaggregeerde data, deze keer van het Amerikaanse ExactTarget. 2006-03-16Comment Uit de cijfertjes die ExactTarget verzamelde in verband met de e-mail marketing acties van zijn klanten over heel 2005, trekt het bedrijf ook besluiten over welke dagen de beste kliks op e-mail acties genereren. Wie vaker op zoek is naar het perfecte e-mail moment zal zijn wenkbrauwen fronsen: want de cijfers van ExactTarget komen niet overeen met gelijkaardige cijfers van andere bedrijven. Conclusie (we herhalen het): er is geen ongeschreven onwrikbare wet over de beste e-mail marketing dag. Wie toch van click-through en open rates houdt geven we nog snel dit mee: uit de geaggregeerde data van ExactTarget blijkt dat de “open rate” (percentage geopende mails in verhouding tot aantal verstuurde mails) voor de gemiddelde ExactTarget klant het beste was op…vrijdag (39,6 %). De beste click-through was dan weer op zondag met 6,9 %. Ons advies: zoek het maar zelf uit. Testen dus. Rapportje hier LEES OOK:E-mail marketing: hoe kleiner de lijst, hoe groter de impactE-mail marketing: webgebaseerde e-mail adressen populaire keuze voor opt-in e-mailsNieuwe e-mail marketing survey in de maak bij LUON Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address