Home/Web 2.0/Eerste Social Media Day Academy over e-commerce Eerste Social Media Day Academy over e-commerce Social media en e-commerce. Het lijkt vanzelfsprekend, maar in België is er blijkbaar nog heel wat werk aan de winkel. Tijd voor een diepgaande update over hoe je social media nu integreert in een e-commerce traject en omgekeerd. 2012-11-06Comment Op donderdag 15 november vindt de eerste Social Media Day Academy plaats met focus op e-commerce. Aangezien onze noorderburen aan de top staan in Europa wat betreft e-commerce bleek het een goede zet om de Nederlandse social media expert en trendwatcher Richard Bordes nog eens naar België te halen. Waar zit die klant? En hoe krijg je die klant tot een aankoop op jouw webshop? Hoe verloopt de integratie e-commerce en social media? Richard beantwoordt deze en vele andere vragen in "Bij de klant op de bank". Hij wordt gevolgd door Wouter Smet, oprichter van MyShoppingTab en gespecialiseerd in e-commerce via Facebook. Later in de namiddag gaat Sven Bally, e-commerce expert en auteur van het boek Conversion Marketing, dieper in op het succesvolle platform Pinterest. De recente Bizrate Insights studie bevestigt hierin dat Pinterest heel wat opportuniteiten biedt als het aankomt op het beïnvloeden van online aankopen en voor online retail. Waar we een zekere voortrekkersrol in spelen is het technologisch mogelijk maken van rechtstreeks te verkopen vanuit video. Wim Symoens, manager van ClickableVideo, laat ons zien hoe dit directe verkoop in social media kan stimuleren.De eerste editie van de #smdayBE Academy vindt plaats in het Mediacenter van Circuit Zolder.Meer info via www.socialmediaday.be of via de registratiepagina www.eventstation.com/socialmediaday Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address