E-mail marketing: hoe kleiner de lijst, hoe groter de impact

De Amerikaanse on-demand e-mail marketing aanbieder ExactTarget besluit uit de analyse van de performantie van tal van e-mail lijsten dat er een omgekeerd evenredig verband is tussen de omvang van een lijst en de performantie er van, uitgedrukt in aantal geopende mails en aantal kliks.

post-image-3
De data tonen aan dat, hoe groter de lijst is, hoe lager de click-through en de open rates zijn. Zo blijken lijsten van 100.000 bestemmelingen en groter een gemiddelde open rate te hebben van 18,2 % en een click-through van 3,6 % terwijl lijsten met 101 tot 1.000 bestemmelingen een open rate van 42,1 % en een click-through van 6,8 % scoren.

Voor ExactTarget is de conclusie duidelijk: hoe gerichter de communicatie (wat met kleinere lijsten waarschijnlijker is), hoe groter het succes. Meteen een pleidooi dus om bestaande lijsten op te splitsen in diverse kleinere deellijsten, bijvoorbeeld in functie van de interesses van de abonnee of de plaatsen die hij op uw webstek bezoekt na te hebben geklikt.

En natuurlijk ook een pleidooi voor een gesegmenteerde e-mail marketing aanpak op basis van marketing automation platformen die de communicatie kunnen individualiseren op basis van profielen maar ook op basis van allerhande gebeurtenissen en ‘triggers’.

Lees meer data op deze link.

LEES OOK:
E-mail marketing: webgebaseerde e-mail adressen populaire keuze voor opt-in e-mails
Nieuwe e-mail marketing survey in de maak bij LUON
VS: stijgende e-mail bestedingen, dalende spamvolumes

Back to top button
Close
Close