Home/Search Engine/Google Adwords bekampt MSN met demografische targeting Google Adwords bekampt MSN met demografische targeting In de verslagen die we her en der op het net vinden over MSN adCenter, het bij ons nog te lanceren self-service advertising platform van MSN, lezen we steevast dat adCenter diverse voordelen heeft boven de vergelijkbare Google platformen. Een daarvan is de mogelijkheid tot demografische targeting. 2006-03-10Comment Google heeft daar nu een antwoord op ontwikkeld binnen zijn AdWords omgeving. Google laat (voor de Amerikaanse markt) voortaan toe om tot drie demografische segmenten te selecteren, op basis van parameters als geslacht, leeftijdsgroep of inkomen. Het schotelt dan een lijst van sites uit het Google netwerk voor die meer dan anderen populair zijn bij de gekozen doelgroepen. Voor die demografische gegevens doet het bedrijf een beroep op comScore Media Metrix. De demografische selectiefunctie bevindt zich op de ‘Identify sites’ pagina die u voorgeschoteld krijgt wanneer u een op site-niveau getargete campagne aanmaakt in AdWords. U leest meer over de functie wanneer u inlogt op uw AdWords account. Google vermeldt dat de tool voorlopig enkel geldig is voor campagnes naar Amerikaanse Google-gebruikers toe maar meldt niet wanneer de uitrol in andere landen zal gebeuren. LEES OOK:bSeen: adCenter testen en internationale accountsMSN adCenter nu ook in pilootfase in de VSGoogle lanceert Onsite Advertiser Sign-UpGoogle verfijnt AdWords systeem Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address