Klanttevredenheid centraal in strategie call centers

Voor 75 % van de call centers is klanttevredenheid het belangrijkste onderdeel van de strategie. Dat staat te lezen in het laatste Merchant Global Contact Centre Benchmarking Report.

post-image-3
De editie 2006 van dit rapport, dat wordt uitgevoerd in opdracht van Dimension Data, vond dat klanttevredenheid voor 75 % van de deelnemende callcenters, waaronder 12 uit eigen land, het belangrijkste onderdeel van de strategie is. Op de tweede en derde plaats komen kwaliteit/procedures met 70 % en technologie met eveneens 70 %.

In de vorige editie van het rapport waren de drie belangrijkste prioriteiten nog budget, personeelsbezetting en technologie.

http://www.ccbenchmarking.com

LEES OOK:
Genesys ontvangt ‘meest toepasbare en gedistribueerde IP-contactcenter’-award
Frost & Sullivan: de toekomst van contact centres heet IP, multi-channel en outsourcing
Vocalcom lanceert webgebaseerde VoIP contact center oplossing
OnDemand CRM systeem van Siebel voegt call center functionaliteit toe
Call centers: overdreven focus op kostenreductie heeft negatieve impact op dienstverlening

Back to top button
Close
Close