Home/Web 2.0/Greenpeace en MojoMedia maken Arctic Warriors op Facebook Greenpeace en MojoMedia maken Arctic Warriors op Facebook Protesteren tegen olieboringen op de Noordpool kan een gevaarlijke onderneming zijn. Actievoerders van Greenpeace zijn gespecialiseerd in het uitvoeren van deze hachelijke ondernemingen. Maar zij en MojoMedia bieden nu iedereen de mogelijkheid om op Facebook een actie als Arctic Warrior te beleven en virtueel een eigen spandoek op een olie boorplatform te bevestigen. 2012-10-10Comment De spanning beleven van het in een rubberboot pijlsnel door de golven te klieven, recht op een olie boor platform af te stormen en belaagd door waterkanonnen een boorplatform te beklimmen. Maar ook het vastleggen van je eigen oproep. Dat is wat iedereen nu via de Facebookpagina van Greenpeace België kan beleven. In een app op de Facebook pagina worden actievoerders via een video in het verhaal meegezogen en kunnen uiteindelijk een eigen boodschap op het virtuele spandoek plaatsen.Dankzij de steun van Radiohead beloont Greenpeace de meest succesvolle Arctic Warriors met de laatste tickets voor hun concert te Antwerpen en exclusieve T-shirts.MojoMedia bedacht dit Facebook verhaal, integreerde een avontuurlijke video en maakte samen met de Gentse start-up True Story deze Facebook app aan. De actie loopt van maandag 8 oktober tot en met vrijdag 12 oktober. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address