De koopjes stimuleren de e-commerce

Het is geweten, de online handel volgt dezelfde seizoensschommelingen als de winkels. En de virtuele .be en .com vitrines vechten dan ook een echte soldenoorlog uit. De cijfers...

post-image-3

De commerciële indicatoren van Buy Way Personal Finance (een onafhankelijke Belgische speler op de markt van het verbruikskrediet) tonen aan dat de klanten steeds vaker hun kredietkaart gebruiken om online aan te kopen. Bijna 95% van de ondervraagden maakt regelmatig gebruik van een van zijn persoonlijke kredietkaarten (bijna één Belg op 4 bezit er 2 of meer) om vooral op het internet te kopen (66,2%), de rekening in het restaurant te betalen (57,1%) of aankopen te betalen in de grootwarenhuizen (44,5%). Een analyse van de cijfers toont trouwens aan dat de consumenten de kaart vooral gebruiken om huishoudelektronica te kopen (61,1%) en multimediamateriaal (33,4%). Met enkele verschillen tussen mannen en vrouwen...

Wat nog interessanter is: de handel op het web volgt dezelfde seizoenscurve als de handel in de winkels. De virtuele .be en .com vitrines vechten dan ook een ware soldenoorlog uit, zoals bijvoorbeeld snapstore.be en vente-exclusive.com.

De gemiddelde aankoop op het internet schommelt nu tussen € 45 en 50, maar het is in de vrijetijdssector (vliegtuigtickets, hotels, pretparken, uitstappen, enz.) dat het gebruik van de kaart ingeburgerd raakt (drie keer meer dan bij de andere soorten aankopen). Met 10% van de aankopen op het internet is deze sector nu goed voor 33% van het omzetcijfer van de e-commerce verkopen (gemiddelde winkelwagen van € 15).

"De meerderheid van onze distributiepartners hebben hun website omgevormd tot een echte webshop. En als zij het nog niet gedaan hebben, dan zullen zij ertoe gebracht worden om het in de volgende maanden te doen", aldus Ugo Setti, Head of Marketing & Sales bij Buy Way.

Back to top button
Close
Close