VOICE bolt voor de Bike Experience

De derde editie van de Bike Experience, die iedereen de kans biedt om zich op het stalen ros te zetten, begeleid door een ervaren wielrenner, had plaats van 2 tot 16 mei. En het was het agentschap VOICE dat gekozen werd om een webstrategie uit te bouwen en de sociale netwerken te stimuleren, naast het verzorgen van de meer traditionele persrelaties. De initiële opdracht was duidelijk: nieuwe deelnemers aantrekken voor de Bike Experience.

post-image-3

Om dit doel te bereiken koos VOICE voor een meervoudige strategie. Enerzijds heeft het agentschap gebruik gemaakt van de al bestaande ambassadeurs: verenigingen die actief zijn in de promotie van het fietsen, en de deelnemers van de vorige jaren. VOICE koos er ook voor om zich voor de rekrutering te focussen op drie verschillende, veelbelovende natuurlijke doelgroepen: de in Brussel gevestigde bedrijven, vrouwen, en de Vlamingen in Brussel. In enkele weken tijd heeft de campagne bij de pers gezorgd voor bijna 100 artikels, en groeide het aantal fans van de Facebook pagina met 50%.

VOICE heeft ook een uitnodigende website ontwikkeld waar het sociale een van de belangrijkste sluitstenen is. Via praktische tips, getuigenissen, nieuws, ...worden de gebruikers van de site aangemoedigd en uitgenodigd om deel te nemen. De content kan gedeeld worden in de vorm van tekst, foto`s of video`s.
 
Uiteindelijk heeft dit geleid tot een verdrievoudiging van het aantal deelnemers tegenover de twee vorige edities.

Back to top button
Close
Close