Een geïntegreerde aanpak van content, search en social media optimization

De trend van 2012 is duidelijk de integratie van verschillende online kanalen in functie van de klant, gekoppeld aan een stevige content marketing strategie. Die integratie komt er omdat marketeers zich bewust worden dat ze klantgerichter moeten werken en de klant moeten benaderen op wat men wel eens een ‘holistische’ manier noemt. Precies daarover gaat het boek ‘Optimize’ dat de Amerikaanse goeroe Lee Odden deze week voorstelde. Een exclusief gesprek.

post-image-3

Lee Odden is de oprichter van het Amerikaanse TopRank Marketing en de gelijknamige blog, die tot de meest bezochte digital marketing blogs ter wereld behoort. Zijn bedrijf levert diensten op het vlak van optimalisatie aan ondernemingen als PRWeb, Marketo, StrongMail en diverse B2C bedrijven.

Odden, die één van de vele topsprekers is op de door ons gesteunde Fusion Marketing Experience binnen 2 weken, vertelde ons in een exclusief interview wat hij bedoelt met holistische optimalisatie.  “Alle kanalen werken samen en versterken elkaar zegt hij. Een centrale plaats is daarbij weggelegd voor de optimalisatie van content en van de klantervaring”. “Customer-centrictiy”, vervolgt Odden, “is de leidraad voor een holistische benadering”.

Denk meer in functie van de klant

In het boek focust hij vooral op de integratie van search, social en content om beter gevonden te worden (inbound marketing) en beter de noden van de consument tegemoet te komen. Hij vindt het daarbij belangrijk dat marketeers, die gespecialiseerd zijn in één van deze disciplines (en andere), een ‘skillset’ verwerven zodat ze ook buiten hun afgebakende domein leren werken en dus op een geïntegreerde en klantgerichte manier leren werken.

Odden vindt dat mensen die zich bezig houden met content marketing ook te veel focussen op de productie er van en meer moeten kijken naar de behoeften van de consument. Segmentering en personalisering staan daarbij centraal.

Op het congres zal Lee Odden in een eerste keynote een kader demonstreren dat bedrijven helpt om een holistische visie op content marketing, social media optimization en search engine optimization te hebben. In de tweede legt hij uit, met de nodige tips en tricks, hoe het kan in de praktijk geïnmplementeerd en geoptimaliseerd worden.

Back to top button
Close
Close