Home/Mobile marketing/Apple, slachtoffer van de economische conjunctuur? Apple, slachtoffer van de economische conjunctuur? Volgens een onderzoek gepubliceerd door het onderzoeksbureau Kantar Wordpanel lijkt het erop dat de verkoop van de Apple smartphones in de laatste drie maanden in Europa een terugval gekend heeft. 2012-01-05Comment Zo ging in Frankrijk het aandeel van Apple in de sector van de smartphones in een jaar tijd achteruit van 29% naar 20%. En in Duitsland ging het van 27% naar 22%. Spanje en Italië kennen eveneens een daling. De Amerikaanse en Engelse markten daarentegen lijken niet te lijden aan deze terugval.Volgens het onderzoek zijn er verschillende redenen die het fenomeen verklaren. De huidige economische conjunctuur spoort de gebruikers immers aan om minder dure toestellen te kopen zoals die van HTC of Samsung. De concurrentie voor het bedrijf met de appel wordt trouwens ook steeds harder (Galaxy 2, ...). En tot slot zou Apple geleden hebben onder de afwachtende houding van sommige gebruikers die de lancering van de iPhone 4S afgewacht hebben en dus hun aankoop uitstelden.Bron: Les Echos Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address