Home/Social networking/De CEO van Twitter pleit voor een strategie gebaseerd op eenvoud De CEO van Twitter pleit voor een strategie gebaseerd op eenvoud Op de Web 2.0 Summit heeft Dick Costolo, baas van Twitter, aangedrongen op het behoud van de eenvoud bij zijn dienst, om te concurreren met rivalen als Facebook of Google+. 2011-10-21Comment Elke dag wordt er een kwart miljard tweets gepubliceerd op Twitter. De CEO van de microbloggingsite, Dick Costolo, heeft tijdens de Web 2.0 Summit in San Francisco verklaard dat hij zich zou concentreren op het behoud van de eenvoud, om te kunnen optornen tegen concurrenten Facebook en Google+. "Wij bieden eenvoud aan in een wereld van complexiteit", onderstreepte hij. "Wij zullen onze interactie nog uitzuiveren -en Google heeft laten weten dat het ons op die functies zou beconcurreren- en de manier waarop de mensen onze dienst gebruiken". Dick Costolo voegde eraan toe dat het terughoudendheid vergt om de dienst te blijven vereenvoudigen, in plaats van hem overvol overbodige functies te stoppen.De baas van Twitter, die iets meer dan een jaar aan het hoofd van het bedrijf staat, herinnerde eraan dat de site in volle bloei is. Begin dit jaar telde de dienst ongeveer 100 miljoen tweets per dag. Momenteel is dit cijfer geklommen tot 250 miljoen boodschappen per dag. Dick Costolo merkte op dat er drie jaar en twee maanden nodig waren voordat het platform zijn eerste miljard tweets bereikte. En nu bereikt de site dit aantal om de vier dagen. De CEO van Twitter signaleerde ook dat de tool nu 100 miljoen actieve gebruikers heeft, en dat de helft ervan elke dag inlogt.Hij was ook erg enthousiast over het mobiele gebruik van de dienst, dat elk trimester met 40% stijgt. Volgens hem zou het aantal dagelijkse inschrijvingen verdriedubbeld zijn sinds de lancering van iOS 5 en zijn integratie met Twitter.Dick Costolo legde ook uit dat zijn bedrijf niet gehaast is om naar de beurs te trekken, maar dat hij een zekere druk waarnam omwille van de waarde van Twitter, die op 8 miljard dollar geschat wordt. "Wij hebben meer geld dan wij over een lange periode nodig zullen hebben en wij zullen in staat zijn om verder te evolueren indien wij dat wensen. Wij trekken naar de beurs wanneer wij het willen, en wij nemen die beslissing weldoordacht en niet overhaast".De CEO werd onthaald op enthousiast applaus toen hij de vraag beantwoordde wanneer Twitter de gebruikers toegang zou geven tot hun oude tweets en direct messages. "Wij beschikken over een beperkt aantal research ingenieurs, en wij moeten voorrang geven aan het werk dat zij doen", antwoordde hij. "Maar wij zullen ervoor zorgen dat zij aan dit onderwerp werken, want wij weten hoe belangrijk dit is voor onze leden".Véronique ArèneMeer info op: http://www.lemondeinformatique.fr/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address