De merken hebben moeite om de gebruikers via de sociale netwerken te informeren

Ondanks de inspanningen van de bedrijven om hun neus te laten zien op de sociale netwerken, geven de gebruikers toch de voorkeur aan kritieken afkomstig van hun gelijken, zo blijkt uit een recent Nielsen onderzoek dat zich baseert op de cijfers van "Social Media Report" van Nielsen en McKinsey voor het derde trimester 2011.

post-image-3

De meeste merken mogen dan al aanwezig zijn op belangrijke sociale netwerken als Facebook en Twitter, het onderzoek toont aan dat de gebruikers zich liever informeren over recente producten door kritieken te lezen die geschreven zijn door hun gelijken.

De meerderheid van de gebruikers van sociale media (63%) noemde "opmerkingen van gebruikers" als favoriete bron voor het verwerven van informatie over een product of een dienst. Vervolgens komen "besprekingen van gebruikers", die de voornaamste bron zijn bij 62% van de leden van sociale netwerken.

Ter vergelijking: de modernere marketingmethodes zoals online reclame slagen er niet in om de internauten in dergelijke mate te overtuigen. Slechts 15% van de gebruikers van sociale netwerken noemt die zijn favoriete informatiebron, en de Twitter accounts en online reclame van bedrijven kunnen slechts 8 en 7% van de ondervraagden verleiden om zich over bepaalde producten te informeren.

Een onderzoek uit augustus van Polaris Marketing Research toont dat de merken die voorzien zijn van een Facebook pagina "een beetje" stijgen in de achting bij 33% van de Amerikanen, en voor 51% onder hen "betekent het feit dat een bedrijf een Facebook pagina heeft, dat het belangstelling heeft voor wat de gebruiker denkt".

Relaxnews
Meer info op: http://www.lemondeinformatique.fr/

Back to top button
Close
Close