Proxistore, Sirdata en Gemius bundelen hun krachten via SalesAd

Waver, 16 mei 2024 - Proxistore, een adtech gespecialiseerd in geomarketing, Sirdata, een expert in data en privacy, SalesAd, een expert in digitale marketing, en Gemius, bekend om zijn activiteiten op het gebied van onder andere consumentendata, hebben hun krachten gebundeld om een compleet aanbod van geomarketingdiensten aan te bieden.

post-image-3

Technologische innovatie in het hart van het partnership

 Het partnership maakt gebruik van Proxistore's unieke expertise in geomarketing via zijn eigen DSP en een gepatenteerde geolocalisatie aanpak, gecombineerd met Sirdata's die een unieke kennis heeft van consumenten data. Deze samenwerking wordt versterkt door het gebruik van de A.D.S.-module (Addressability Dynamic Solution), die compatibel is met de SDA-standaard (Seller Defined Audiences) van het IAB Tech Lab en een cookieless model biedt om de nauwkeurigheid van de targeting te garanderen zonder de vertrouwelijkheid van persoonlijke gegevens in gevaar te brengen.

De cruciale rol van SalesAd, in samenwerking met Gemius

SalesAd, een team van experts op het gebied van mobiele marketing dat als eerste op de markt onderzoek heeft gedaan naar het gebruik van smartphones en tablets en dat in Polen het grootste premium advertentienetwerk in applicaties (Mobigate) en op mobiele websites heeft opgezet, en Gemius, met zijn diepgaande ervaring op het gebied van kijkcijfermeting in Polen, spelen een sleutelrol bij het verbinden van de detailhandel met uitgevers via zijn geavanceerde technologische oplossingen. Deze samenwerking is des te belangrijker omdat Gemius zeer nauw samenwerkt met uitgevers in talrijke landen (15) en de integratie van de Proxistore-widget op een groot aantal informatie- en contentsites mogelijk maakt.

A.D.S.: een revolutie in advertentietargeting

Dankzij de A.D.S.-module worden targetinggegevens rechtstreeks overgedragen van de uitgever naar de advertentieplatforms, onder andere met behulp van de SDA-standaard, die de verkoop en aankoop van gebruikers- & contextsegmenten standaardiseert.

Deze techniek, gebaseerd op de overdracht van cohort-ID's (minimaal 500 personen) en privétaxonomieën, vereist geen gebruik van cookies van derden. Hierdoor is het onmogelijk om individuele gebruikers te identificeren.

Dit betekent een echte toegevoegde waarde voor de adverteerder, die zijn reclameboodschappen naar de juiste doelgroep zal blijven sturen, en voor de uitgever, die de waarde van zijn programmatic inventory zal zien stijgen dankzij de gegevens van derden, zonder enige moeite of kosten.

Een strategische keuze voor Proxistore en Sirdata

De beslissing om samen te werken met Gemius en SalesAd lag voor de hand voor Proxistore en Sirdata, gezien hun positie als leiders op het gebied van audience measurement in Polen. Het VP CEE bij Proxistore en initiatiefnemer van de samenwerking, staat aan het roer om deze veelbelovende samenwerking te orkestreren. Gemius is niet alleen aanwezig in Polen, maar ook in een vijftiental andere Europese markten.

Wat maakt ze uniek?

De combinatie van verschillende elementen. Ten eerste, een kwalitatief, gericht publiek dat ze zoeken bij uitgevers, waarbij we ons altijd richten op Premium inventory en high-impact advertentieformaten.

Ten tweede, een geolocatietechnologie die ons in staat stelt om heel nauwkeurig het potentieel bereik rond een verkooppunt in te schatten. Ten derde, geanonimiseerde databases die zijn gesegmenteerd rond de interesses en affiniteiten van de beschikbare doelgroepen, en tot slot ontbrak het onze aan een betrouwbare partner om deze nieuwe waardepropositie op de markt te brengen die een revolutie teweeg zal brengen in de prestaties van campagnes en branding!  We bieden een echt geloofwaardig alternatief aan tov de GAFA’s.  Mensen aantrekken in een winkel ligt in ons DNA en we zien dat consumenten opnieuw op zoek zijn naar off-line shopping ervaringen ipv shopping orders te verzenden naar marketplaces. 

Een veelbelovende toekomst

Deze strategische alliantie belooft de normen voor digitale marketing en advertentietargeting in Centraal- en Oost-Europa opnieuw te definiëren en biedt adverteerders een effectieve en privacyvriendelijke oplossing om hun doelgroepen te bereiken.

"Toen Bruno Van Boucq me introduceerde bij zijn groep en de wens van het bestuur om internationaal te gaan, stelde ik meteen Polen voor als lanceerplatform voor de CEE-markt. Dankzij mijn 7 jaar als President van IAB Europe (2006-2013) ken ik het digitale ecosysteem in Europa heel goed, en daarom nam ik contact op met mijn vrienden bij Gemius om een partnerschap op te starten dat zich over heel Europa zou moeten kunnen verspreiden," voegt het VP toe.

Back to top button
Close
Close