Ondernemers die op "groei" gericht zijn, presteren duidelijk beter!

E-commerce ondernemers met een "growth mindset" genereren 17% meer omzet dan hun concurrenten met een "fixed mindset" mentaliteit. Dat is wat blijkt uit een recent onderzoek, uitgevoerd tegen de achergrond van een wereldwijde economische onzekerheid. Een analyse.

post-image-3

Een nieuwe studie ("Growth mindset merchants: outmaneuvering, outcompeting and outperforming"), uitgevoerd door betaalprovider Mollie bij 2.500 ondernemers, toont aan dat het adopteren van een "growth mindset" de e-commerce ondernemers een concurrentieel voordeel biedt.

Zo genereren Europese ondernemers die gericht zijn op groei gemiddeld 17% meer omzet dan degenen die een meer afwachtende houding aannemen.

De termen "growth mindset" en "fixed mindset", ongeveer dertig jaar geleden uitgevonden door Carol Dweck, verwijzen naar zeer verschillende persoonlijkheden bij ondernemers. Mensen met een "growth mindset" weten bijvoorbeeld dat kansen en intelligentie ontwikkeld kunnen worden.

Ze zullen daarom eerder uitdagingen aangaan, lessen trekken uit het proces en vaardigheden ontwikkelen. Dit verklaart waarom deze profielen succesvoller zijn dan wie een profiel vertoont dat meer gericht is op de "fixed mindset".

De studie toont daarom aan dat ondanks de economische onzekerheid die vandaag heerst als gevolg van de pandemie, "ondernemers met de bewuste wens om zich te ontwikkelen meer omzet genereerden tijdens de eerste golf van het coronavirus, of hun omzet minder sterk zagen dalen dan hun directe concurrenten".

Ongeveer 3 op de 10 ondernemers (28%) die een "growth mindset" vertoonden, zagen hun maandelijkse omzet tijdens de pandemie stijgen in vergelijking met dezelfde maanden van 2019, tegenover 21% van de ondernemers die deze mentaliteit niet deelden.

Uit het onderzoek bleek ook dat ondernemers met een "growth mindset" optimistischer en ambitieuzer zijn over de groei van hun omzet.

Bovendien hebben ondernemers die dezelfde positieve mentaliteit aan de dag leggen ook een lager percentage `verlaten winkelwagentjes`, omdat ze meer geneigd zijn zich te interesseren in klanten die hun aankopen achterlaten en vaardigheden voor zichzelf te ontwikkelen om de achterliggende oorzaken van dit fenomeen aan te pakken.

Wat ook "growth mindset" -ondernemers onderscheidt van hun "fixed mindset" -genoten, is hun neiging om meer relevante betaalmiddelen aan te bieden en beter te zoeken hoe zij hun conversiegehalte kunnen optimaliseren.

Wat het onderzoek echter niet zegt, is hoe een ondernemer van het ene profiel naar het andere kan overschakelen ... Het specificeert echter dat "de klanten van Mollie tussen maart en oktober 2020 hun omzet met 40% zagen stijgen ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Een percentage dat de gemiddelde groei van ondernemers met een fixed mindset aanzienlijk overtreft, en zelfs van mensen met een growth mindset ”.

 

Back to top button
Close
Close