CLICKTRUST wint 3 nieuwe pitches

CLICKTRUST, het data-driven digital media bureau uit Brussel, verwelkomde onlangs maar liefst drie nieuwe klanten in z’n portfolio. Zowel Multipharma als Tom&Co en RTBF vertrouwen vanaf nu op de expertise van het Brusselse agency. Bij CLICKTRUST zelf geloven ze dat dit succes te wijten is aan hun transparantie en hun innovatieve aanpak.

post-image-3

Multipharma

Apotheek-keten Multipharma bestaat niet enkel uit een netwerk van 250 apotheken. Daarnaast beschikken ze over een webshop met een uitgebreid aanbod in verzorging en gezondheid. 

CLICKTRUST staat in voor de uitvoering en strategie van de verschillende performance marketing kanalen, zowel voor always-on als seizoensgebonden campagnes. Ook analytics en dashboarding behoren daarbij tot de scope.

Tenslotte werkt Multipharma samen met het agency voor het bepalen van de juiste KPIs. Aan de hand van media mix modelling hoopt CLICKTRUST uiteindelijk een beter zicht te krijgen op de impact van upper-funnel kanalen op de performance. 

Dit project komt zeker niet zonder extra uitdaging. Marketing in de farmaceutische sector is namelijk streng gereguleerd in België en niet alles is hierdoor mogelijk. Zo is het bijvoorbeeld niet toegelaten om audiences te gebruiken in Google Ads.

Tom&Co

Net zoals Multipharma heeft ook dierenwinkelketen Tom&Co CLICKTRUST bij de hand genomen voor het uitwerken van hun digital media strategie en het uitvoeren van hun campagnes. Hierbij ligt de focus op online onderzoek en offline aankoop. En ook hier maakt analytics en dashboarding een deel uit van het project.

Het agency is er alvast ingevlogen met een volledige audit. Bert Onckelinx, head of client strategy, verduidelijkt: “Tijdens zo’n audit kijken we naar zowel de website als de verschillende digitale kanalen en measurement. Aan de hand van een volledige technische audit van de website kwamen we er bijvoorbeeld achter dat er nog heel wat punten van verbetering zijn waar we nu mee aan de slag gaan. Ook op het gebied van on-page SEO zien we nog heel wat kansen, net zoals in de verschillende digitale kanalen. Om Tom & Co optimaal bij te kunnen staan, helpen we hen daarnaast met het bepalen van de juiste KPIs.”

CLICKTRUST is reeds actief bezig met de eerste seizoensgebonden campagnes. “Zo werken we momenteel aan een campagne gericht op mensen die binnenkort voor het eerst een huisdier wensen te adopteren. Ook hielpen we Tom&Co onlangs met de lancering van hun nieuwe merk BAROUF”, aldus Bert Onckelinx.

RTBF

Ten slotte werd CLICKTRUST een tijd geleden gecontacteerd door RTBF voor de creatie van een media performance dashboard. Het doel van dit dashboard is om een beter zicht te krijgen op de globale digitale prestaties. Uiteindelijk moet het de verschillende stakeholders ook bijstaan in het nemen van de juiste beslissingen.

Deborah Bergiers, client strategy director, legt uit: “Tijdens de eerste fase van dit project zullen we een eenvoudig media performance dashboard opzetten die toelaat om de prestaties van de verschillende digitale campagnes op te volgen. Hiervoor maken we gebruik van Tableau en Funnel.”

“In een tweede fase willen we een zicht krijgen op de invloed van de campagnes op de mediaconsumptie in Auvio, de log-in omgeving van RTBF. De data die we hiervoor nodig hebben, zal gehost worden op Amazon Web Service (AWS) aan de hand van Redshift. Ons ultieme doel is om deze data te combineren met de overige data in Funnel”, aldus Deborah Bergiers.

Back to top button
Close
Close