Muriel Bernard, oprichtster van eFarmz, is een inspirerend model

Nadat zij  eerst al tijdens de uitreiking van de BeCommerce Awards, op 13 oktober, gekozen werd tot favoriet van jury en publiek, is de oprichtster van eFarmz opnieuw onderscheiden: zij werd door Maison Veuve Clicquot uitgeroepen tot stoutmoedige onderneemster. Dit Huis inspireert met de Bold ceremonie generaties vrouwen om steeds meer te durven.

post-image-3

Niet één maar twee Belgen werden donderdag onderscheiden in Hôtel de Mérode. Muriel Bernard, oprichtster en CEO van eFarmz kreeg de "Bold Woman Award" terwijl Paulien Van Ostaeyen, medeoprichtster van Dockflow, de versie van deze prijs voor jonge bedrijven won, de "Bold Future Award".

Hun traject werd als een voorbeeld beschouwd, in lijn met de erfenis van de dappere Madame Cliquot, die na de dood van haar man de teugels van het Huis overgenomen had. En dat in een tijdperk dat vrouwen geen bankrekening hadden, noch het recht om te werken. Een moedige vrouw die veel obstakels moest overwinnen om eerbied af te dwingen en die de bijnaam "De grote dame van de Champagne" kreeg. Zij had met name drie innovaties gelanceerd in de sector, de flessenzeeftafel, de blended rosé en het concept van vintages voor champagne te creëren.

Dit jaar heeft het Huis voor het eerst een Belgische versie gelanceerd van de award die al in 27 landen bestond. Het Huis Veuve Clicquot meet de evoluties van een dossier door middel van een internationale barometer. De pandemie heeft heel wat veranderd. Telewerken en de explosieve groei van de digitalisering heeft het aandeel vrouwen die bereid zijn om zich in een ondernemersavontuur te storten, met 8% doen stijgen.

Durf, innovatie en ethiek
De Belgische laureate Muriel Bernard werd beoordeeld op drie criteria: durf, innovatie en ethiek. De durf begon toen Muriel Bernard haar bedrijf moest lanceren, erin te geloven en dan ook nog eens het idee te hebben om in volle wereldpandemie uit te breiden. De innovatie werd aangetoond door het introduceren van nieuwe dingen in de korte voedselketen. Met het platform eFarmz kunnen klanten ontdekken vanwaar elk product afkomstig is. En de ethiek tot slot is de DNA van eFarmz, vermits het bedrijf voedingsmiddelen aanbiedt in samenwerking met Belgische telers en een duurzaam en dynamisch ecosysteem wil uitbouwen met plaatselijke, en bij voorkeur biologische producten.

Back to top button
Close
Close