Home/ channel belgium /Google Ads Safety Rapport 2024 : 5,1 miljard advertenties geblokkeerd/verwijderd met behulp van AI Google Ads Safety Rapport 2024 : 5,1 miljard advertenties geblokkeerd/verwijderd met behulp van AI Ontdek de volledige fiche van het GOOGLE Google presenteert zijn 2024 Ads Safety Report, waarin de inzet voor het behoud van een veilig advertentie-ecosysteem met behulp van geavanceerde AI-technologieën wordt benadrukt. 2025-04-22Comment 165240135 Wat opvalt uit het rapport van 2024 is dat dankzij kunstmatige intelligentie Google kwaadwillenden steeds effectiever kan tegenhouden, nog voordat zij gebruikers bereiken met hun advertenties. Het rapport van dit jaar focust op: AI: Google’s intensieve gebruik van AI, waaronder het Gemini model, om zijn beleid op grote schaal te handhaven. Preventie: Google’s werk om het makkelijker te maken om verdachte advertenties en adverteerders sneller te identificeren en ze van advertentieplatforms te houden. Scams: Het werk van Google om oplichtingadvertenties te bestrijden, met name deepfake-oplichting. Met een team van ruim 100 experts heeft Google vorig jaar meer dan 700.000 accounts van malafide adverteerders permanent geschorst. Dankzij deze maatregelen daalde het aantal meldingen van zogeheten 'scam'-advertenties met maar liefst 90%. Verkiezingen: In de aanloop naar de verkiezingen wereldwijd neemt Google extra maatregelen om manipulatie via advertenties tegen te gaan. Een aantal highlights: Meer dan 5,1 miljard advertenties zijn geblokkeerd of verwijderd wegens schending van regels. Meer dan 9,1 miljard advertenties kregen beperkingen opgelegd. 39,2 miljoen adverteerdersaccounts werden opgeschort vanwege ernstige overtredingen. Google heeft advertenties van meer dan 1,3 miljard webpagina’s verwijderd. Er zijn 8.900+ nieuwe verkiezingsadvertenties geverifieerd, en 10,7 miljoenverkiezingsadvertenties van niet-geverifieerde accounts verwijderd Meer dan 222.000 advertenties verwijderd van uitgeverswebsites. Google is blijven investeren in het verbeteren van zijn Large Language Models (LLM's), door verder te bouwen op Gemini en meer dan 50 modelverbeteringen te introduceren om efficiëntere en nauwkeurigere handhaving op grote schaal mogelijk te maken. De rol van AI in advertentiebeveiliging: in 2023 begon meer dan 97% van Google’s handhaving op paginaniveau met behulp van machine learning-modellen, waaronder de nieuwste large language models (LLM’s). Google's continue vooruitgang op het gebied van AI en beleidshandhaving zijn van groot belang voor de bescherming van het digitale advertentielandschap. Lees hierover meer in het volledige 2024 Ads Safety Rapport. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address