Home/ channel belgium /Hoe start-up Dealside SalesTech transformeert Hoe start-up Dealside SalesTech transformeert Deze nieuwe Belgische start-up wil de wereld van salesTech opschudden met een AI-assistent die B2B salesprofessionals moet helpen verkoopgegevens te consolideren en "slapende" deals wakker te maken. De technologie is volledig geïntegreerd met bestaande tools zoals HubSpot en Salesforce. 2024-03-05Comment 148396462 De drie Gentse ondernemers Lorenz Bogaert, Nicolas Van Eenaeme (Netlog, Twoo, Delta en Realo) en Nicolas Christiaen (oprichter van Cashforce) hebben hun krachten gebundeld om Dealside op te richten. Deze start-up heeft een AI-assistent ontwikkeld die B2B sales professionals moet helpen door hen te voorzien van intelligente informatie en proactieve monitoring met behulp van technologie die geïntegreerd is met bestaande tools zoals HubSpot en Salesforce. Het project is ontstaan uit de observatie dat "tot 70% van alle prospects in een verkooppijplijn inactief of slapend zijn. Vaak zijn verkopers hun prospects uit het oog verloren of hebben ze gewoonweg niet de tijd om ze goed op te volgen". Als antwoord op deze grote uitdaging kan de nieuwe intelligente tool van Dealside verkoopprofessionals helpen om beter voorbereid te zijn op elk klantcontact. "Elke fase van een verkoopproject wordt bijvoorbeeld automatisch bepaald en verkopers worden ondersteund om deze acties op het juiste moment uit te voeren. "Veel verkoopprofessionals kunnen hun verkooppijplijn niet altijd bijhouden door de veelheid aan taken en informatie die ze moeten beheren. Met Dealside bouwen we een AI-assistent, geïntegreerd in bestaande verkooptools, die het verkoopproces veel eenvoudiger en makkelijker te beheren maakt," zegt Nicolas Christiaen, CEO van Dealside. De ambities van het nieuwe bedrijf zijn net zo ambitieus. "We willen in de nabije toekomst aanwezig zijn in landen als Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten". Hij besluit: "We zijn trots op de feedback die we hebben gekregen van onze eerste klanten. Slapende deals zijn een probleem waar we in al onze B2B-bedrijven mee te maken hebben. Je bent altijd wat gemotiveerder als je een probleem kunt oplossen waar je zelf mee zit. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address