Samsung in de top 5 van beste wereldmerken

Het merk Samsung is met 17% gegroeid tot een waarde van 87,7 miljard dollar. Het bedrijf staat nu voor het derde jaar op rij op de vijfde plaats in de ranglijst van Best Global Brands 2022.

post-image-3
Samsung is uitgeroepen tot een van de vijf Best Global Brands van 2022 door het wereldwijde adviesbureau Interbrand, dat jaarlijks de top 100 merken van de wereld beoordeelt. 

De merkwaarde van Samsung werd gewaardeerd op 87,7 miljard dollar, een stijging van 17% ten opzichte van 74,6 miljard dollar in 2021. Daarmee staat het bedrijf voor het derde jaar op rij op de vijfde plaats.
 
Dit is te danken aan het herstel van de financiële prestaties van Samsung, die nu dicht bij het niveau van vóór de pandemie liggen. En dankzij de toegenomen vraag naar opslagoplossingen (geheugen) als gevolg van het toenemende gebruik van gegevens. 
In 2021 behaalde Samsung een groei van 20% in merkwaarde ten opzichte van 2020 en dit jaar zet de groei met dubbele cijfers door. 

Ter herinnering: het Zuid-Koreaanse bedrijf kwam in 2012 de top 10 binnen op de negende plaats, om vervolgens te stijgen naar de zesde plaats in 2017 en de vijfde in 2020.
 
"We hebben twee opeenvolgende jaren van dubbelcijferige groei in merkwaarde bereikt, allemaal dankzij onze klanten over de hele wereld", aldus June Park, president van Samsung Benelux. 

Volgens het hoofd van het bedrijf zijn er verschillende factoren die de waarde van het merk bepalen. "Eind 2021 hebben we onze SET-divisie samengevoegd en de divisie Device eXperience gecreëerd om de synergie tussen onze producten te vergroten en de klant nog betere ervaringen te bieden. We lanceerden het Customer eXperience-Multi Device Experience Center om het gemakkelijker te maken meerdere apparaten tegelijk aan te sluiten. We hebben ook SmartThings geïntegreerd in verschillende van onze producten, waardoor een compleet ecosysteem ontstaat met allerlei verschillende apparaten. Naast onze producten en investeringen in geavanceerde technologieën zoals kunstmatige intelligentie (AI), 5G, automotive en robotica hebben ook een rol gespeeld in onze groei."
 
Interbrand's Best Global Brands lijst is samengesteld op basis van een beoordeling van de merkwaarde. Het is het resultaat van een uitgebreide analyse van de financiële prestaties van de onderneming, de invloed van het merk op de aankopen van de consument en het concurrentievermogen van het merk.
 
Show More
Back to top button
Close
Close