De grootste uitdagingen voor IT-systeembeheerders

Het grootste probleem voor IT-systeembeheerders is het verkeerd identificeren van problemen binnen systemen, zo blijkt uit een onderzoek van IT-monitoringspecialist Paessler.

post-image-3
IT-monitoringexpert Paessler onthult de grootste frustraties en uitdagingen voor IT-systeembeheerders.
Positieve fouten en meervoudige meldingen van potentiële problemen zijn de grootste bron van frustratie voor IT-systeembeheerders

"Het grootste probleem voor IT-systeembeheerders op het werk is de verkeerde identificatie van problemen binnen systemen", aldus de studie. 
Meer dan een derde (34%) van de respondenten zegt dat fout-positieven hun grootste probleem zijn. Een vergelijkbaar percentage (33%) stoort zich aan meervoudige en onnodige meldingen.

Valse positieven en onnodige waarschuwingen hebben een grote impact op bedrijven wat de productiviteit van de werknemers betreft. Deze meldingen kunnen de teams enorm afleiden, waardoor ze tijd verspillen aan problemen die er niet zijn en waardoor ze de echte bedrijfskritische problemen niet kunnen aanpakken.

Naast onnauwkeurige rapportage wordt ook rapportage door het management genoemd als een grote frustratie. Bijna een kwart (23%) van de respondenten zegt overweldigd te worden door het verzamelen van informatie voor vaak overbodige rapporten, wat hen afleidt van hun dagelijkse taken.

Naast deze huidige frustraties hebben IT-beheerders ook specifieke zorgen over wat de toekomst brengt. De huidige frustraties worden nog verergerd door problemen die zich volgens hen in de komende twee tot drie jaar zullen voordoen. De helft (50%) zegt dat de overstap naar de cloud de grootste uitdaging is die zij verwachten, en twee op de vijf (41%) vrezen de extra druk van het in stand houden van een veerkrachtige IT-infrastructuur, gezien de toegenomen omvang en reikwijdte van de netwerkactiviteiten die nu voor thuis- en kantoorwerkers moeten worden uitgevoerd.

"IT-teams zijn vaak gefrustreerd door het feit dat ze zich vaak in bochten moeten wringen voor dingen die fout lijken te zijn, maar dat in feite niet zijn. Vanuit het oogpunt van kosten, uitvaltijd en productiviteit kan dit zeer schadelijk zijn voor een bedrijf. Het is essentieel om valse meldingen tot een minimum te beperken, zodat teams een beter en nauwkeuriger beeld krijgen van de werkelijke prestaties van hun IT-infrastructuur en zich kunnen concentreren op de echte problemen die moeten worden aangepakt," vat Wilco Ravestein, Country Manager Benelux bij Paessler, samen.
 
Show More
Back to top button
Close
Close