Sigma Conso verwerft haar distributeur in Zuidoost-Azië

De uitgever van Corporate Performance Management-software kondigde de integratie aan van de activiteiten van zijn distributeur in Azië. Een transactie die tot stand kwam na een uitzonderlijke commerciële groei.

post-image-3
Software-uitgever Sigma Conso heeft zijn eerste externe groei-operatie aangekondigd na een verdubbeling van zijn omzet in het eerste kwartaal van 2021. Een periode waarin het bedrijf ook 20 nieuwe klanten kreeg in vergelijking met Q1 2020. 

Gesterkt door dit succes en door de intrede van het investeringsfonds Fortino in haar kapitaal minder dan een jaar geleden, heeft de vennootschap beslist om haar distributeur in Azië, die sinds 2010 onder de merknaam "Sigma Conso Asia" actief is in Singapore, Maleisië en Indonesië, te integreren. 

Deze overname moet haar dus in staat stellen "de klanten in de regio een nog meer gepersonaliseerde, lokale en flexibele dienstverlening aan te bieden".

In tien jaar tijd heeft de distributeur naam gemaakt door contracten af te sluiten met meer dan 50 grote groepen en conglomeraten, waaronder Sunway, Emtek, QSR Brands, Johor Corporation en Gadang Holding Bhd.

"In deze eerste externe groeiactiviteit komen al onze succesfactoren samen: gemeenschappelijke waarden rond expertise en kwaliteit van de dienstverlening aan de klant, gekwalificeerde en vastberaden lokale teams, alsook ervaring in dienstverlening aan grote groepen en conglomeraten. Het positioneert Sigma Conso als een internationale Software as a Service (SaaS) provider", vat Dominique Galloy, CEO van Sigma Conso, samen.

Dit is de eerste van vele: Sigma Conso heeft te kennen gegeven dat het zijn internationale expansie en zijn positie als toonaangevende partner op het gebied van performance management voor ondernemingsgroepen wil voortzetten.   
 
 
 
Show More
Back to top button
Close
Close