HP stelt zijn "channel" opportuniteiten voor 2021 voor

5G, hybride cloud, HPC en andere mogelijkheden voor het commercieel kanaal staan in 2021 voor het Amerikaanse computerbedrijf op stapel. Ziehier de details.

post-image-3

-De inburgering van 5G, waarvoor miljarden dollars nodig zijn om die wereldwijd uit te rollen, zal voornamelijk aangedreven worden door commerciële toepassingen.

De operatoren zullen daarom in 2021 snel 5G-diensten uitrollen voor bedrijven, een veel grotere bron van inkomsten, en nieuwe innovatieve professionele diensten ontwikkelen, zoals videoanalyse, virtual reality en games. De applicaties die lage latencies, geoptimaliseerde bandbreedte of speciale beveiligingseisen nodige hebben, kunnen gehost worden op een cloud-infrastructuur dicht bij de gebruiker. Een connected car bijvoorbeeld die communiceert met een stoplicht, heeft een lage latency nodig, maar de gegevens moeten niet honderden kilometers naar een datacenter overgebracht worden, of zelfs daar opgeslagen, omdat de informatie slechts 30 seconden nodig is.

2021 zou ook de opkomst moeten zien van centrale 5G-netwerken waarmee operators de netwerken virtueel kunnen opdelen. Dit zal tot gevolg hebben dat de volledige kracht van 5G benut kan worden en er tegelijkertijd zeer lage latenties gegarandeerd worden, maar ook dat de bedrijven die deze technologie zullen gebruiken beter aangerekend kunnen worden.

-De komst van de exaschaal in datacentra. Het eerste exaschaal-systeem wordt in 2021 beschikbaar, wat de volgende sprong voorwaarts zal zijn op het gebied van supercomputers en 5 tot 10 keer betere prestaties zal bieden dan nu. Simulatie en modellering op  exaschaal zullen het mogelijk maken om een nog grotere hoeveelheid complexe gegevens te verwerken en deze om te zetten in betrouwbaardere en relevantere digitale modellen. Ook al heeft 99% van de bedrijven geen exaschaal-systeem nodig voor zijn analyse-, AI-, engineering-, datawetenschap- of modelleerwerk.

-De hybride cloud zal het concept `cloud everywhere` concreet mogelijk maken, een natuurlijke evolutie die voortkomt uit de eerste implementaties van software-gedefinieerde datacenters, de evolutie van IaaS op basis van de open-sourcecommunity en de stijging van  publieke  cloud-platformen en huidige containerplatforms. `Cloud everywhere` suggereert dat de commerciële waarden en voordelen van service-modellen voor de publieke cloud voortaan mogelijk kunnen zijn in een on-premise omgeving, waarbij alle voordelen van on-premise IT voor beveiliging, compliance en een verbeterde latentie benut kunnen worden.

-Nieuwe kansen voor de channel sector: in 2021 zullen distributiepartners deze middelen gebruiken om hun expertise aan te scherpen en te profiteren van zakelijke opportuniteiten.

MSP`s zullen een toenemende vraag blijven zien, vooral nu steeds meer klanten een hybride cloud-model gaan gebruiken. In vergelijking met grote publieke cloud-providers bieden service providers vaak diepgaande kennis van de specifieke kenmerken van bedrijven en lokaal bestuur (vooral in regio`s waar datasoevereiniteit een probleem is). In veel gevallen bieden Managed Service Providers ook een meer gepersonaliseerde klantervaring.

De segmenten van KMO en tussenmarkt zouden in 2021 een prioriteit moeten zijn voor technologieverdelers. Kmo`s zijn steeds meer geïnteresseerd in investeringen in informatietechnologie om hun digitale transformaties te versnellen, data te exploiteren en de ervaring van de werknemers te verbeteren. Wat hen competitiever zal maken en hen zal helpen om te herstellen van de pandemie.

Show More
Back to top button
Close
Close