Hoe Carrefour België zijn e-commerce aanzwengelt dankzij Food-X Technologies

De keten Carrefour België schaft de softwareoplossing Food-X Technologies aan om de efficiency van de verwerking van online aankopen te verbeteren - aankopen die een grote groei kennen. Een woordje uitleg.

post-image-3

Carrefour België heeft een nieuwe stap gezet in de verdere uitbouw van zijn e-commerce activiteiten, door samen te gaan werken met het bedrijf Food-X Technologies. Dat ligt aan de basis van een softwareoplossing die de verwerking van online aankopen moet versnellen. Dit partnerschap, dat "strategisch en exclusief" genoemd wordt, moet de grootwarenhuisketen toelaten om niet alleen de productiviteit en rendabiliteit van zijn operationeel systeem te verhogen, maar ook de klantervaring.

Deze omvangrijke investering is een reactie op de groeiende vraag naar online bestellingen. "Nu de vraag naar online boodschappen blijft stijgen, zijn de klantervaring en operationele efficiëntie essentieel geworden. Het nieuwe partnerschap met Food-X Technologies laat ons toe om onze positie van koploper in de digitale transitie in België duurzaam te bevestigen", aldus François-Melchior de Polignac, CEO Carrefour België.

Volgens het exclusieve akkoord dat met het Canadese bedrijf gesloten werd, zal Food-X Technologies zijn software gedurende meerdere jaren ter beschikking stellen van Carrefour. Een oplossing waarmee de winkels de online bestelde boodschappen kunnen centraliseren in een nieuw distributiecentrum.

"Die opslagplaats zal leveren aan de winkels die de Click & Collect aanbieden, en zal zorgen voor de levering thuis, waarbij het hele grondgebied van België gedekt wordt. Zo kan de dienst voor online boodschappen uitgebreid worden naar potentiële nieuwe klanten", stipt de keten aan.

Deze operationele verbeteringen gaan trouwens vergezeld van nieuwe functies waarvan de klanten kunnen genieten, zoals de uitbreiding van het assortiment producten dat online te koop is, relevantere productvervangingen wanneer er items ontbreken, of zelfs nieuwe functionaliteiten die het bestellen moeten vereenvoudigen.

Ter herinnering: het merk Carrefour België heeft zich in het verleden onderscheiden door zijn pioniersrol op het gebied van e-commerce voor levensmiddelen, door de lancering van zijn online boodschappendienst Drive in 2009 en door innovaties zoals de box-meal in te voeren, de "Simply You Box", en zijn "ShipTo" bezorgdienst per fiets die beschikbaar is in Brussel, Antwerpen en Gent.

Show More
Back to top button
Close
Close