Eén Belg op twee laat Black Friday links liggen

De verkopen die ter gelegenheid van `Black Friday` gerealiseerd worden, zorgen voor steeds meer ontvangsten bij de handelaars. Eén Belg op twee aarzelt echter nog om te profiteren van de promo`s die die dag aangeboden worden. Een analyse.

post-image-3

Elk jaar beginnen de promo`s vanaf maandag binnen te lopen, en blijven dat doen tot de maandag daarop. Een commerciële operatie die in totaal een hele week duurt.

In België is het fenomeen van `Black Friday` (dit jaar op 29 november) al goed ingeburgerd: 94% van de gebruikers heeft er al over horen praten, en bijna 80% ervan weet dat er bij die gelegenheid heel wat aantrekkelijke aanbiedingen gedaan worden (tegenover 25% voor Cyber Monday). Dat blijkt uit een onderzoek, uitgevoerd door Mediabrands bij 1.000 ondervraagden. 49% van de Belgen weet evenwel nog niet of hij zich zal laten verleiden.

"Het fenomeen is wijd gekend, en toch voelen wij een zekere koelheid bij de Belgische gebruikers. De nieuwe technologieën en de groei van het aantal promodagen hebben onze gebruiksgewoonten radicaal veranderd. Wij zijn impulsiever in ons aankoopgedrag geworden", aldus Noelle Stevens, Trade Marketing Director bij IPG Mediabrands.

Het onderzoek leert ook dat 53% van de respondenten zijn aankopen online zal verrichten. "Gebruikers die inspiratie halen in de winkels, om daarna online te kopen". Aankopen die vooral kleding betreffen (47%), boeken (29%), videogames, tv/Hifi-toestellen, of wearables.

 

Show More
Back to top button
Close
Close