Een nieuwe tool om de klantervaring van de retailers in België te stimuleren

Custocentrix is een nieuwe oplossing die veel succes kent bij de merken in België. En niet zonder reden: de tool werd bedacht om retailers te helpen hun klanten beter te leren kennen, en om met gelijke wapens als de e-handelaren te strijden. Een woordje uitleg

post-image-3

Freedelity, de Belgische specialist in het verzamelen van gebruikersgegevens, lanceert een nieuwe oplossing, "Custocentrix", waarmee winkeliers hun klanten beter kunnen leren kennen, met als doel ze beter te bedienen, ze aan zich te binden en op een persoonlijke manier met hen te communiceren, vooral via de elektronische identiteitskaart van de klanten.

De oplossing is geïntegreerd in de kassasystemen en het e-commerce systeem van de retailers. Hiermee kunnen ze persoonlijke gegevens koppelen en optimaal gebruiken, maar ook data met betrekking tot het koop- en gebruiksgedrag van meerdere digitale kanalen.

Custocentrix kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor geomarketing-doeleinden om het verzorgingsgebied van de verkooppunten beter te begrijpen of om aankoopgegevens te analyseren, zoals recentheid, frequentie, bedrag of de levensduur als klant (customer lifetime value).

Freedelity werd in 2011 gelanceerd; het werkt samen met merken die toetreden tot het principe voor gemeenschappelijk beheren van persoonlijke gegevens. Het bedrijf heeft vandaag een klantenbasis van 5,8 miljoen gebruikers, wat een penetratiegehalte is van 63% van de volwassen bevolking in België.

Uitgaande van de vaststelling dat 15% van de klantgegevens na 12 maanden verouderd is (verandering van adres of e-mail, telefoonnummer, enz.), kent dit concept voor het gemeenschappelijk beheren van persoonlijke gegevens een toenemend succes. Het wordt nu immers ook gebruikt door bekende merken zoals MediaMarkt, Medi-Market, Prik&Tik, Pizza Hut, Jouets Broze, Intermarché, Point Chaud en een 800 andere verkooppunten in België en Luxemburg.

Al deze gegevens worden vervolgens toegankelijk gemaakt voor relationele marketingdoeleinden, hetzij via reeds aanwezige tools voor marketingautomatisering, hetzij via tools die in het Custocentrix platform geïntegreerd zijn.

"Dankzij deze nieuwe dienst kunnen handelaars nu de kastickets, aankoopbewijzen en de wettelijke garantiebewijzen dematerialiseren, kunnen zij getrouwheidsprogramma`s ontwikkelen en de voornaamste hefbomen benutten van relationele marketing", stipt Christian Castelain aan, beheerder bij Freedelity.

Freedelity verbergt trouwens haar ambities niet om zich in Belgiê en het buitenland verder te ontwikkelen. "Met een aanwas van 10.000 nieuwe gebruikers per week willen wij verder blijven groeien in België om tegen 2022 een penetratiegehalte van 80% te bereiken", aldus Sébastien Buysse, CEO en oprichter van Freedellity.

 

Show More
Back to top button
Close
Close