Nieuwe oplossingen in de strijd tegen winkeldiefstallen

Beveiligingsspecialist Axis heeft nieuwe oplossingen voorgesteld, bestemd voor de detailverkoop, om de preventie van verliezen te optimaliseren.

post-image-3

Het bedrijf Axis heeft nieuwe complete optimalisatiesystemen voorgesteld voor de preventie van verliezen voor de retailsector, die informatie moeten leveren, voor meer inkomsten moeten zorgen en de verliezen moeten bestrijden.

"De concurrentie is voor fysieke detailhandelaars meedogenlozer dan ooit", zo verklaarde Johan Åkesson, Director Business Development Retail bij Axis Communications. "Meer inkomsten per klant genereren, de verliezen verminderen en de gebruikerservaring verbeteren zijn commerciële noodzaken. Met deze nieuwe oplossingen hopen wij hetzelfde niveau van business intelligence te kunnen leveren aan fysieke retailers als waarover hun online collega`s beschikken".

De nieuwe oplossingen zullen enkel onder het merk Axis verkocht worden, en zullen de retailers op twee essentiële domeinen van hun commerciële doelstellingen bijstaan: oplossingen voor de optimalisatie van winkels om de klant beter te leren kennen en de inkomsten te verhogen, en oplossingen om verliezen te voorkomen door diefstal te bestrijden.

In de Axis-oplossing voor optimalisatie van de winkel brengen netwerkcamera`s en audioproducten (gekoppeld aan business intelligence en analytics software) een ongeziene precisie bij het tellen van mensen, het bepalen van leeftijd en geslacht, schatting van gebruik van de winkel, en monitoren van wachtrijen. Deze inzichten worden geleverd in uitgebreide rapporten, opgesteld naargelang de behoeften van de klanten, gehost in de cloud en beschikbaar via applicaties voor de desktop  en het mobiele toestel.

De oplossing kan tevens de gebruikerservaring van de klant verbeteren en verkoop opportuniteiten optimaliseren, dankzij dynamische personeelsniveaus, informatie over de verkoop en aankondigen in de winkel.

In de oplossing van Axis voor de preventie van verliezen, worden de netwerkcamera`s, toegangscontroles en video-deuropeners gekoppeld aan een analysesoftware om de problemen in real time aan het licht te brengen (bijvoorbeeld: verboden uitgangen van de winkel, tailgating bij de ingangen). Zij maken een onmiddellijke actie mogelijk, terwijl zij ook een mechanisme bieden voor willekeurige selectie, zonder profilering.

Na de overname van het bedrijf voor video analytics toepassingen Cognimatics, heeft Axis Communications de Cognimatics applicaties geïntegreerd in zijn netwerkcamera`s, audioproducten en toegangscontroles.

Show More
Back to top button
Close
Close