E-channel groeide met 23% in 1e kwartaal 2016 volgens Icecat

Het wereldwijde ecommerce-verkoopkanaal groeide in het 1e kwartaal 2016 met 23%. DELL en Apple doen het goed in het e-channel. De Office Supplies-merken Rexel en Esselte groeien het snelst, en ook All-In-One pc’s maken een explosieve ontwikkeling door.

post-image-3

Office, Beauty & speelgoed-categorieëen zijn trending. Er is een sterke correlatie tussen Icecat-downloads en pc-verkopen (IDC).

Het wereldwijde e-channel blijft zich snel ontwikkelen in het 1e kwartaal 2016 vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder: met 23% gemeten naar geconnecteerde channel partners. In het 1e kwartaal 2016, faciliteerde Icecat 1,2 miljard productdatasheet-downloads voor producten van 13 duizend merken en 2.948 verschillende categorieën.

 

Een datasheet omvat product specificaties zoals gestandaardiseerd door Icecat en rich media wanneer toegestaan door het betreffende merk. Het aantal gemeten merken nam toe met 22% en het aantal ondersteunde categorieën groeide met 33%.

« Icecats Top 1000 Merken & Categorieën bevat steeds vaker merken en categorieën uit sectoren als Doe-Het-Zelf, Speelgoed, FMCG, Fashion, en Health & Beauty”, volgens CEO Martijn Hoogeveen. “Etailers willen dat hun hele portfolio goed omschreven is, en dat geeft Icecat de kans haar marktmonitor te verbreden. »

Show More
Back to top button
Close
Close