SAS breidt aanbod uit met analytics als dienst

Door Managed Analytic Services Providers toe te voegen aan het partnerprogramma helpt SAS bedrijven sneller inspelen op veranderingen in de markt

post-image-3

Om klanten te helpen sneller in te spelen op veranderingen in de markt, werkt SAS sinds kort met managed analytic services providers (MASPs). Het bedrijf bouwt hiermee zijn partnerprogramma verder uit en biedt zo klanten de mogelijkheid om SAS technologieën te implementeren op de manier die het best past bij hun individuele noden en die van hun eindgebruikers.

Volgens Gartner zullen klanten tegen 2017 voor 50% vertrouwen op managed services (Gartner Magic Quadrant for Business Analytics Services, Worldwide, Alex Soejarto, Neil Chandler, 17 July 2014). De hoofdreden hiervoor is ongetwijfeld het dreigend tekort aan profielen als data scientists, wat IT’ers ertoe aanzet op zoek gaan naar nieuwe manieren om met data aan de slag te gaan.

Dankzij MASPs worden de cloud-based analytics toepassingen zo eenvoudig toegankelijk dat het niet nodig is om extra personeel aan te werven. Bovendien is het risico dat typisch gepaard gaat met de implementatie van nieuwe infrastructuren hier veel kleiner,” zegt Edwin Van Waes, hoofd territory & partner sales bij SAS BeLux. “Er is geen installatie of integratie nodig en er kunnen dus sneller analytics toepassingen ‘on-demand’ geïmplementeerd worden. Het resultaat is een lagere IT kost en een snellere ROI.

Show More
Back to top button
Close
Close