Home/ channel belgium /Belgische KMO gelooft nog niet in cloud printing Belgische KMO gelooft nog niet in cloud printing Cloud applicaties worden door steeds meer bedrijven in gebruik genomen, van cloud printing kan je dat zeker nog niet zeggen. Dat blijkt uit een bevraging die OKIdeed bij KMO’s. Al kent de helft van de Belgische KMO’s het concept van cloud printing, plannen om er gebruik van te maken zijn er niet. Ook over het gebruik en de kosten van printers is de kennis ondermaats. Het gevolg laat zich raden: als het om printen gaat, betaalt de KMO te veel. Daar iets aan doen? Die kans laat de KMO gewoon liggen. 2015-09-11Comment 156791522 Uit de studie blijkt dat de gemiddelde KMO de printer behandelt als een ondergeschoven kindje. Het onderzoeksbureau MAS<http://t.ymlp344.com/jwywaraeuymqafabyagamsjq/click.php> voerde in opdracht van OKI een enquête uit bij 248 Belgische KMO’s. Het onderzoek toont aan dat ongeveer de helft van de Belgische KMO’s vandaag vertrouwd is met het concept van cloud printing: de mogelijkheid om van op om het even welk toestel - bijvoorbeeld een smartphone of een tablet - via het internet een printopdracht door te geven aan een printer. Zowat één op twee zaakvoerders heeft al over cloud printing gehoord. Opvallend: 27,5% van de ICT-verantwoordelijken bij Belgische KMO’s weet niet wat de term cloud printing inhoudt. Maar - en dat wekt nog het meeste verbazing - 86% van de KMO’s heeft geen interesse om cloud printing in gebruik te nemen.De KMO zweert met andere woorden bij de traditionele benadering van een printomgeving. Ironisch genoeg is dat het kantoor met te veel toestellen en te hoge kosten. De bevraging toont niet alleen aan dat de gemiddelde KMO te veel printers in huis heeft, maar ook dat ruim de helft van de bevraagde ondernemingen het verbruik van die printers veel te laag inschat. Dat is zonder meer een stuitende vaststelling, want door dat gebrek aan inzicht, ontbreekt de driver om op een eenvoudige manier de kosten beter onder controle te houden.Gemiste kansHet is duidelijk: de Belgische KMO laat meer dan één kans liggen om op het vlak van printing een mooie kostenbesparing te realiseren. De medewerkers krijgen in de praktijk vaak een vrijgeleide om onbegrensd gebruik te maken van de printer. Nochtans biedt de nieuwe generatie multifunctionals een eenvoudige manier om het gebruik van het toestel te sturen.Medewerkers krijgen dan toegang tot de printer in functie van hun rol of verantwoordelijkheid. Evenzeer bieden de printers de mogelijkheid om eenvoudige kostenbesparende maatregelen in de praktijk te brengen, door bijvoorbeeld het gebruik van kleurenprints te koppelen aan een bepaalde functie binnen het bedrijf, of door standaard dubbelzijdig printen in te voeren.Managed print servicesNochtans houdt het niet veel in om naar een efficiënt en kostenbewust printbeleid over te stappen. Een all-in contract bij een partner biedt de mogelijkheid om de kosten voor print- en documentbeheer gevoelig te verlagen. De partner zorgt daarbij niet alleen voor de optimalisering van de printomgeving - met het juiste toestel op de juiste plaats - maar ook voor het beheer, de supplies en het onderhoud. Het resultaat is dat het bedrijf zijn printkosten omlaag haalt en tegelijk geniet van meer gebruiksgemak, in een veilige en betrouwbare omgeving. Een all-in contract zorgt bovendien voor kostentransparantie. De KMO betaalt per pagina en krijgt zo inzicht in de productiekosten van haar documenten.###Over OKI SYSTEMSOKI Systems is een toonaangevende specialist in kwalitatief hoogstaande afdrukoplossingen, in kleur, mono en matrix. De onderneming opereert wereldwijd en heeft verkoop- en marketingvestigingen in 120 landen. Het bedrijf is een gevestigde waarde als een van Europa’s leidende printermerken, zowel op het vlak van waarde als verscheepte eenheden. Het bekroonde productgamma van OKI omvat zes onderscheiden segmenten: kleuren- en zwart-witprinters, multifunctionele toestellen, die print-, kopieer-, scan- en faxfuncties combineren, alsook Serial Dot Matrix-printers, en specifieke printers voor verkooppunten en productie. OKI Europe werd in 1990 opgericht. Vandaag stelt het bedrijf ongeveer 1.100 mensen in 21 productiesites en verkoopkantoren te werk en is het vertegenwoordigd in 60 landen over de hele EMEA-regio. Meer info op: http://www.oki.be/ Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address