Proximus en Huawei: toenadering om de mobiele ervaring van de klanten te verbeteren

Het nieuwe strategische partnerschap dat Huawei en Proximus afgesloten hebben wil de kwaliteit van de digitale dienstverlening verbeteren door op het hele netwerk van de operator innoverende technologische oplossingen uit te rollen.

post-image-3

Er werd zopas een nieuw partnerschap getekend tussen de Belgische telefoonoperator en de Chinese IT-fabrikant, met de bedoeling samen een betere mobiele ervaring te creëren in België.

De partners zullen samen een flexibel kader opzetten waarmee zij beter tegemoet kunnen komen aan de vraag van de klanten naar data en voice verkeer, een vraag die naar verwachting constant evolueert.

Het contract zal in het begin gefocust zijn op de volgende drie strategische domeinen: de ervaring van de gebruiker, de mobiele dekking, en de creatie van wendbare en open diensten.

Gezamenlijke teams experts van Proximus en Huawei zullen werken aan de voortdurende verbetering van de gebruikerservaring op vlak van voice, data en video.

De twee bedrijven zullen tevens samenwerken aan een naadloze  indoor-to-outdoor ervaring via innoverende oplossingen waarbij gebruik gemaakt wordt van kleine cellen-technologieën (small cells).

"Dit akkoord zal de voortdurende uitbreiding van ons netwerk verzekeren zodat wij onze klanten de best mogelijke ervaring kunnen bieden", aldus Dominique Leroy, CEO van Proximus.

Show More
Back to top button
Close
Close