Toshiba klimt naar plaats drie in IDC-ranking

De notebookmarkt maakt moeilijke tijden door. Boosdoeners: de recessie en de opkomst van smartphones en tablets. Toshiba Information Systems Benelux onttrekt zich aan deze malaise. De notebookleverancier wist in 2013 tegen de verdrukking in te groeien. Dit blijkt uit de jongste ‘EMEA Quarterly PC Tracker’ van marktonderzoeksbureau IDC.

post-image-3
De totale Belgische notebookmarkt kromp in 2013 met 11,5 procent. Toshiba deed het aanmerkelijk beter en realiseerde het afgelopen jaar een groei van 9,5 procent. Dankzij een vergroting van het marktaandeel van 9 naar 11,2 procent klom het bedrijf van plaats vijf naar plaats drie in de ranking van notebookleveranciers.
 
Toshiba verkocht in 2013 in België 31,5 procent meer consumentennotebooks dan in 2012. Het bedrijf steeg daarmee van plaats zeven naar plaats vijf in het consumentensegment van de markt. En hoewel de verkoop van zakelijke notebooks met 10,2 procent daalde, bleef Toshiba vierde in dit segment van de markt.
 
“Dat wij in België de top-3 zijn binnengedrongen, is niet alleen te danken aan de kwaliteit van onze producten en service, maar ook aan de uitstekende relatie die wij met onze channelpartners en klanten hebben opgebouwd,” aldus Ronald Ravel, Country Manager van Toshiba Information Systems Benelux.
Show More
Back to top button
Close
Close