Datacenters scoren slecht op vlak van beschikbaarheid

Bijna 2/3 van de gebruikers heeft géén vertrouwen in het huidig aanbod van datacenters. Dit is het resultaat van een enquête die in opdracht van Brocade uitgevoerd werd door Vanson Bourne. De studie toont aan dat vele bedrijven vertrouwen op de verouderde infrastructuur van datacenters.

post-image-3

1/3 van de ondervraagde werknemers verklaarde dat hun bedrijf wekelijkse pannes ondervond. 61% van het datacenter personeel acht hun bedrijfsnetwerk niet conform te zijn aan de vooropgestelde criteria. 41% verklaart tevens dat het niet beschikbaar zijn van datacentercapaciteit reeds zorgde voor financiële moeilijkheden bij hun klanten.

Gemiddeld wordt een datacenter netwerk om de 2jaar vernieuwd, maar 24% wacht meer dan 3 jaar  vooraleer te investeren in nieuwe technologieën.

79% van de IT beslissers bekennen dat een aantal van hun afdelingen cloud services afnemen. 13% bevestigt zelfs dat deze geïmplementeerd worden zonder het advies te volgen van de IT afdeling. ¾ van de bedrijven beschikt over een eigen datacenter; 19% brengt zijn IT infrastructuur elders onder.

16% van de bedrijven ondervindt dagelijks last van netwerk pannes. Ondervinden het meest hinder van deze pannes: dbase (41%), communication tools (30%) en Microsoft Office software (25%). De pannes duren gemiddeld zo’n 20 minuten, 2% gaat gebukt onder pannes die meer dan een uur duren. Meer dan 1/3 van de werknemers verklaart dat de pannes niet de geldende SLA contracten niet respecteert. 41% voegt toe dat klanten vervolgens een schadevergoeding vragen.

Show More
Back to top button
Close
Close